וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א למעשני המריחואנה: רוצים להפגין? שלמו

איילה חננאל

29.6.2010 / 14:54

עיריית ת"א התנתה את קיום ההפגנה למען לגליזציה של המריחואנה בתשלום סכום של כ-16 אלף שקלים ובהשגת רישיון עסק, זאת לאחר שאישרה אותה לפני יומיים. המארגנים: "שמים תג מחיר על חופש הביטוי"

פחות מיומיים לאחר הודעתה של עיריית ת"א כי תאשר את קיום ההפגנה למען לגליזציה של מריחואנה שאמורה להתקיים בכיכר רבין ב- 15 ביולי, הודיעה היום (שלישי) העירייה למארגני ההפגנה כי היא דורשת מהם תשלום תמורת "השימוש בכיכר" שהינה שטח ציבורי לכל דבר. בנוסף, נדרשו מארגני ההפגנה להציג בפני העירייה רישיון עסק, בטענה כי בלעדיו "חל איסור לקיים את האירוע".

במכתב שנשלח מטעם עיריית ת"א למארגני ההפגנה נכתב, כי "לאחר בחינה מחודשת של היועץ המשפטי לעירייה, עיריית ת"א מאשרת באופן עקרוני את בקשתכם לשימוש ברחבת כיכר רבין לצורך קיום הפגנה ללגליזציה של הקנביס, בהשתתפות של כאלף איש". אולם, בעירייה הוסיפו כי "השימוש בכיכר כרוך בתשלום. עליכם לדאוג לניקיון ולסדר הציבורי במהלך האירוע ועד סיומו. חל איסור לקיים את האירוע ללא רישיון עסק, ללא אישור משטרה וללא אישור מכבי אש. להוצאת רישיון עסק עליכם לפנות לאגף לרישוי עסקים ולנהוג על פי הנחיותיו".

ליאורה גלבר ממארגני ההפגנה אמרה לוואלה! חדשות: "נדרשנו לתשלום של לא פחות מ- 16,600 שקלים רק על השימוש בכיכר, בטענה שזה התעריף שגובה העירייה על קיום אירוע של עד 10,000 משתתפים, גם אם בפועל יהיו נוכחים הרבה פחות. בנוסף דרשו מאתנו להציג רישיון עסק בשביל קיום ההפגנה בטענה שבגלל שבכוונתו לערוך הופעות במהלך ההפגנה, הדבר מצריך רישיון עסק. הסברנו לעירייה כי לא מדובר באירוע אלא ביוזמה פרטית של אנשים פרטיים תחת חופש הביטוי וההפגנה, וכי כל המשתתפים בארגון האירוע עושים זאת בהתנדבות מלאה".

"לא מדובר באירוע מסחרי"

לטענת גלבר העירייה אמרה לה כי עליה "לפנות לחברת הפקות, שתבקש בשמנו את האישור לקיום ההפגנה, אבל גם חברת הפקות עולה כסף ואנחנו לא עושים פה אירוע, אלא הפגנה. מדובר ביוזמה פרטית והעירייה משדרת מסר חד-משמעי שרק בעלי ממון יכולים להפגין בכיכר. בעצם שמים תג מחיר על חופש הביטוי".

חבר מועצת עיריית תל אביב יואב גולדרינג פנה בכתב בנושא ליועץ המשפטי של העירייה. לדבריו, דרישת תשלום על קיום הפגנה בשטח ציבורי הינה דבר אסור על פי החוק ומנוגד לפסיקת בית המשפט. גולדרינג מצטט פסיקת בג"ץ שהתקבלה בשנת 2005, "במסגרתה פסק השופט בדימוס אהרון ברק כי אסור להשית עלויות, כולל עלויות אבטחה על הפגנה. "השופט ברק קבע כי חופש הביטוי אינו דבר שניתן לחלק אותו לפי מי שידם משגת ומי שלא, ואסור לדרוש תשלום על זכות בסיסית במדינה דמוקרטית. צריך להבין שלא מדובר באירוע מסחרי שמבקשת לארגן חברת סלולר, אלה בהפגנה פוליטית שמממשת זכות יסוד".

מהעירייה נמסר בתגובה: "כל האירועים ההמוניים במרחב הציבורי בעיר תל?אביב-יפו טעונים אישור העירייה והמשטרה. הנושא הועבר לבחינה מחודשת אצל היועץ המשפטי לעירייה, שקבע כי אין מניעה לקיים התכנסות או הפגנה שמטרתה שינוי החוק הקיים בדבר שימוש בקנביס, בכפוף לאישור האירוע ע"י המשטרה. נציין, כי בהתאם להחלטת מועצת העיר, קיום אירועים בכיכר רבין מותנה בתשלום המשמש עבור צרכים תפעוליים כגון גידור, נקיון, תאורה וכדומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully