וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקצוע חדש נולד בנגב: משקם כוללני

רמי שני

26.6.2010 / 21:35

במכללת ספיר מבקשים לקדם מקצוע חדש בתחום הסיעוד. המקצוע נועד לאפשר מתן טיפולים לאנשים שנפגעו בגופם והפכו למוגבלים. "אנחנו מנסים בדרך זו לקדם כניסה של אוכלוסיה דתית חרדית למכללת ספיר"

על רקע גל התאונות האחרון שבו נהרגו ונפצעו קשה בתאונות דרכים, ייכנס בקרוב מקצוע חדש לתחום הסיעוד – מקצוע שנקרא משקם כוללני.

פרופסור ראובן איליה, הנשיא הנכנס של מכללת ספיר בנגב, פועל לקדם הקמת פקולטה ללימודים בתחום זה. המקצוע נועד לאפשר מתן טיפולים על ידי מתמחים בתחומים שונים, לאנשים שנפגעו בגופם בנסיבות שונות והם הפכו להיות מוגבלים. מדובר בטיפולים כמו פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת וכדומה: "הכוונה היא לאפשר לימודים לתואר ראשון בתחום זה, שיענה על כמה צרכים חיוניים" אמר פרופ' איליה, "אנחנו מנסים בדרך זו לקדם כניסה של אוכלוסיה דתית חרדית למכללת ספיר, שילמדו תחומים של סיעוד ואחיות. מבחינתם, זה יכול לאפשר להם השתלבות במעגלי העבודה ולתת מענה לאומי למצוקה במקצועות אלו. תלמידים שיבחרו ללמוד את המקצוע, יוכלו לתת טיפולים לאנשים בכל האזור".

לדברי איליה, נוצרה מצוקה קשה של רופאים בכל התחומים ועם זאת, הפקולטות לרפואה מעדיפות לקלוט סטודנטים לרפואה ממקומות אחרים: "בישראל מכשירים רופאים המגיעים מארצות הברית, למרות שלנו אין מספיק רופאים ובנינו נוסעים ללמוד במקומות אחרים".

בראיון ב'שבת תרבות' בבאר שבע, התייחס פרופסור איליה לשני עניינים נוספים, שהעלו באחרונה את מכללת ספיר לכותרות. לדבריו, הוא יפעל להפסקת עבודתו של מרצה אם יתרחש אירוע דומה לזה שבו היה מעורב המרצה לקולנוע ניזהר חסן. המרצה נדרש להתנצל לאחר סירובו לתת רשות דיבור לאחד הסטודנטים, שהגיע לכיתה לבוש במדי צה"ל משירות מילואים: "אם יתרחש שוב מה שהיה עם המרצה לקולנוע ולא תהיה התנצלות, אדאג להפסקת עבודתו" הוא הבהיר. באשר לסכסוך העבודה שהתפתח עם מרצי המכללה, על רקע דרישתם לביטחון תעסוקתי אמר פרופסור איליה, שהוא מקיים הידברות עם ועד הסגל האקדמי ועל פי הסיכום אליו הגיע עימם, הוא צפוי להגיש מסמך אותו הגדיר 'פורץ דרך' בתחום הסכמי השכר: "אני מאמין שבזמן הקרוב, נפתור את הסכסוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully