וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסע למען שליט - 12 יום ברחבי ישראל

27.6.2010 / 0:02

כאלף צועדים צפויים לצאת הבוקר מביתו של החייל החטוף גלעד שליט במצפה הילה בדרכם לאוהל המחאה בירושלים. המארגנים צופים שלמעלה מ-5,000 איש ייקחו חלק במסע. נעם שליט ערב הצעדה: "אני לא רואה שום סיבה לאופטימיות"

יח"צ - חד פעמי

(הצילום מטעם משפחת שליט, עורך וידאו: דורון שטיין)

לפני ארבע שנים נחטף החייל גלעד שליט על ידי חמאס ומאז הוא מוחזק ברצועת עזה. הבוקר (ראשון), ייצא מסע מיישובו מצפה הילה לירושלים בראשו יצעדו הוריו של גלעד - אביבה ונעם שליט. מטרת המסע ללחוץ על הממשלה להשלים את העסקה לשחרורו (ראו מסלול הצעידה בסוף הכתבה). אלפי ישראלים כבר הביעו את נכונותם לקחת חלק בצעדה שתימשך 12 ימים לאורך כ-250 קילומטרים, והיא מתוכננת להסתיים ביום חמישי ה-8 ביולי באוהל המחאה בירושלים.

נעם שליט אמר אמש בביתו שמצפה הילה, לקראת היציאה לדרך הבוקר, כי "אנו נצעד 12 יום ואני קורא לכל הציבור, לכל מי שאכפת לו מגורלו של גלעד, שנמק בכלא החמאס, וחושב שהגיע הזמן שממשלת ישראל תפעל לשחרורו, להצטרף אלינו ברגליו". יחד עם זאת, הוסיף שליט כי הוא "לא רואה שום סיבה לאופטימיות, לצערי. אני מזמין את כולם להצטרף אליהו ולהביע ברגליים את תמיכתם".

במהלך כל ימי המסע לשחרורו של שליט יחלו המשתתפים בצעידה בשעה 7:30 בכל בוקר, וההליכה תימשך עד לשעות הצהרים. אז תיעשה חנייה ולאחריה בשעות אחר הצהרים ימשיך המסע לכיוון הבירה. הבוקר ייצא המסע בשעה 8:30 מביתו של גלעד במצפה הגלילי. הצעדה מתוכננת לעבור בדרכים הראשיות המחברות בין הערים ובערים עצמן, הכול בתיאום עם משטרת ישראל.

בסוף כל יום יחנו המשתתפים בכל לילה במקום אחר, ובכל הפסקת צהרים יתקיים אירוע למען שחרורו של שליט. בין השאר, יתקיימו חניות לילה בקיבוץ כפר מסריק, קריית מוצקין, קיבוץ יגור, מעגן מיכאל, מכללת רופין, שפיים, גליל-ים, תל אביב, גבעת ברנר, בית ספר שדה גבעת שפירא, ומשם יעלו המשתתפים לירושלים ב-8 ביולי. מארגני המסע ממליצים לצועדים להצטייד בכובעים, מים, קרם הגנה, אוכל למהלך היום, משרוקיות, רעשנים, שלטים מקוריים, סרטים צהובים, חולצות של גלעד שליט או חולצות לבנות.

אגף התנועה במשטרה השלים לקראת סוף השבוע את ההיערכות לקראת המסע, אולם במשטרה מציינים כי ייתכנו שיבושי תנועה לאורך נתיב המסע. מהמשטרה נמסר כי "ההיערכות תכלול ליווי המשתתפים, חסימות והפניית התנועה בצירים חלופיים על פי הצורך, תוך שמירה על הסדר הציבורי, בטיחות המשתמשים בדרך וצמצום הפגיעה בשגרת החיים". במהלך הצעדה יועברו דיווחים באופן שוטף למוקד אגף התנועה בנוגע לקצב התקדמות המסע ומיקומו המדויק.

"הגיעו מים עד נפש"

אלה חפץ, ממארגני המסע, שבמטה לשחרור שליט מכנים אותה "הקמב"צית" מעריכה כי היום יגיעו מעל לאלף בני אדם לתחילת המסע. "במהלך כל המסע צפויים להגיע מכל הארץ לאורך כל הימים מעל ל-5,000 בני אדם", היא אומרת, "אלו קבוצות שנרשמו אצלנו, ולא מדובר באנשים פרטיים שיצטרפו".

לגבי ההיערכות בערים מציינת חפץ שכל עירייה שבתחומה צפוי לעבור המסע פתחה את שעריה למשפחת שליט ותערוך עבורה קבלת פנים. "המצב מחמם את הלב, אזרחים רבים תרמו לנו, מעוגיות לתחנות התרעננות ועד לאוטובוסים ומשאיות, סיוע באפשרויות לינה ועוד. מד"א תרמה אמבולנס שיעמוד לרשותנו וילווה את כל המסע. צוות רפואי מבית החולים 'מאיר' בחיפה ילווה את כל המסע לכל אורכו".

חפץ מציינת כי מטרת המסע היא הפעלת לחץ ציבורי על ממשלת ישראל בכדי להשלים את העסקה לשחרור גלעד שליט. "אחרי שתיקה כה ארוכה הגיעו מים עד נפש", היא אומרת, "אנחנו קוראים לכל תושבי ישראל להצטרף למשפחת שליט כי גלעד הוא החייל של כולנו".

"איפה גלעד במשוואה?"

אחרי ארבע שנים שבנם מוחזק בשבי החליטה משפחת שליט להסיר את הכפפות והשבוע הוקמה שדולה למען שחרורו בכנסת. במהלך ישיבתה הראשונה של השדולה הודיע נעם שליט על המסע ואמר כי "לא נסכים להתעלם מזעקתו האילמת והחרישית של גלעד ממרתפי החמאס. ביום ראשון נצא למסע לירושלים, ונתבע מראש הממשלה ושר הביטחון לסיים את הסאגה הזו לאלתר. הגיע הזמן שישראל תשלם את חובה לחייל הזה. החשש הוא שבקרוב כבר לא יהיה את מי להחזיר".

שליט תקף בישיבה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ההחלטה להקל על הסגר בעזה. "אתמול אושרו הקלות לעזה. היכן גלעד במשוואה הזאת? שתי ממשלות כשלו בהשבת גלעד. בעניין הזה אין הצלחות חלקיות, רק מבחן התוצאה. מנסים ליצור כאן רושם כאילו כל האסטרטגיה הביטחונית עומדת על כתפיו של גלעד, כאילו אין לנו זרועות ביטחון שיכולות להתמודד עם כמה עשרות מחבלים שישוחררו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully