וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לזיהום: בסיסי צה"ל יחוברו למערכת הביוב

אריאל נוי

20.6.2010 / 7:59

תוכנית המשרד להגנת הסביבה ומשרד התשתיות לחיבור מחנות צה"ל לביוב אושרה בממשלה. תוך חמש שנים יחוברו המחנות בעלות של 400 מליון שקלים

האם סוף סוף נמצא פתרון לזיהום הקשה של מקורות מים בישראל על ידי בסיסי צה"ל? לאחר שנים של ניסיונות חוזרים ונשנים להסדרת זיהום מקורות מים וסביבה מהביוב שנובע מבסיסי צה"ל, אישרה הממשלה בסוף השבוע את התוכנית לחיבור מחנות הצבא לביוב. יישום התוכנית יחל באופן מיידי ויושלם עד סוף שנת 2015.

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן,שיזם את התוכנית אמר בתגובה, כי "זוהי החלטה היסטורית שמעידה, שהמדינה מתחילה להבין את אחריותה על המפגעים הסביבתיים שהיא גורמת".

מאז קום המדינה מוזרמים שפכים ממחנות צה"ל ישירות לשטחים פתוחים וגורמים לזיהום קשה של מקורות מים ברחבי הארץ. מפגע סביבתי חמור זה נובע בעיקר שיותר מ- 150 מחנות צה"ל טרם חוברו לתשתיות ביוב. לדברי השר ארדן, "לא ייתכן, שראשי יישובים ומנהלי מפעלים ייחקרו ויועמדו לדין בגין זיהום הסביבה ומקורות המים בשעה שהמדינה עצמה לא עושה כל שביכולתה כדי למנוע את הזיהום החמור הנגרם על ידי מחנות צה"ל".

ההחלטה מיישמת את המלצת הצוות המקצועי הבינמישרדי בנוגע לסדר העדיפויות בחיבור מחנות צה"ל לתשתית ביוב מוסדר. ההצעה מטילה על משרד הביטחון, במסגרת תקציבו ותקציב המשרד להגנת הסביבה, לבצע במשך חמש וחצי שנים תוכנית לחיבור מחנות צה"ל המפורטים בתוכנית למערכות ביוב קיימות, ובמקרים בהם החיבור אינו אפשרי, הקמת פתרונות ביוב למחנות, זאת תוך שימוש בטכנולוגיות יעילות, סטנדרטים מקובלים ובתיאום עם המנהל לפיתוח תשתיות ביוב.

  • עוד באותו נושא:
  • ביוב
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully