וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קבר בן גוריון יתמוטט בשל השיטפונות?

בשיטפונות האחרונים חלחלו המים וגרמו להיווצרות סדקים בחלק מיסודות קברו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון. אנשי מקצוע מעריכים שאין סיבה לדאגה בשלב זה

חברי מדרשת בן גוריון שבנגב מודאגים מהאפשרות של קריסת מבנה הקבר של ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון ואשתו פולה. תכנית 'חדשות הוט' בדרום, הציגה צילומים, לפיהם חלחול מים לסביבת הקבר, גרם להיווצרות סדקים בחלקים מיסודות המבנה, דבר העלול לגרום לו נזקים.

"ירדו כאן בכמה שעות למעלה מ-70 מילימטרים של גשם, במהלך אירוע הגשם המשמעותי שהיה בארץ, לפני כחודש וחצי" סיפר יגאל צחור, מנכ"ל מדרשת שדה בוקר. "זרימות המים, יצרו בקיעים בחלק מהצלע של ההר המקיף את הקבר. לדעתי, אנחנו צריכים לטפל בבעיה הזאת במהירות".

לדברי צחור, התקבלה כבר התראה על אפשרות של נזקים בשל שיטפונות, לפני שלוש שנים. "ירדו כאן 50 מילימטרים של גשם בזמן קצר והמים יצרו סדקים באזור הזה". צחור העריך את עלות התיקונים שיהיה צורך לבצע כדי למנוע את התמוטטות הקבר במיליון שקלים וחצי. "אירוע גשמים נוסף בסדר גודל כזה, עלול להיות בעייתי לאתר", אמר.

עם זאת, אנשי מקצוע הביעו ספק באשר לאפשרות של התמוטטות אתר הקבר. אדריכלים שבחנו את הדבר אמרו, שהמצב לחלוטין לא בעייתי כמו שהוא מתואר. "אכן יש חתירה של מים מתחת למצוק ונוצרים ערוצים ליד האתר", אמר ערן דורון, מנהל אגף אנרגיה חלופית במועצה אזורית רמת נגב, שבדק את הנושא לעומק. "אבל בהתחשב בתנאי האקלים של היום, עד שזה ישפיע על מצב הקבר עצמו ועל מבני המדרשה המקיפים אותו, יעברו מאות ואולי אלפי שנים. לכן אין שום סיבה לדאגה בשלב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully