וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת ישראל נגד חיי הלילה: המלחמה נמשכת

איילה חננאל

29.1.2010 / 17:22

נמשכת מגמת סגירת המועדונים בתל אביב על ידי המשטרה. לאחר שלא נמצאו חריגות בבדיקה משטרתית במועדון החתול והכלב סגרה המשטרה את המועדון בטענה ל"ראיות לשימוש בסמים"

המשטרה סגרה עוד ארבעה מועדונים בתל אביב בצווי סגירה מנהליים לחודש ימים. מועדון בו לא הצליחה המשטרה למצוא תפוסת קהל מוגזמת או אלכוהול מזוייף, זכה הפעם לצו סגירה תחת הגדרה חדשה-"עדויות לשימוש בסמים". ומה הן אותן עדויות על פי המשטרה לשימוש בסמים? "מגשי כסף מנירוסטה המותקנים בתאי השירותים", אשר לטענתם "נועדו להרחת שורות של סמים כגון חגיגת וקוקאין".

פחות מחודש לאחר הפשיטה הגדולה שערכה המשטרה על מועדוני הלילה בת"א שהביאה לסגירתם של המועדונים הברזילי והבלוק והובילה למחאה ציבורית ,שכללה הפגנה בגן מאיר בת"א וסיקור תקשורתי נרחב, חזרה המשטרה בכוחות מתוגברים לסיים את העבודה. הפעם הקורבן היה מי שחמק מידיה באותה בדיקת רישוי שנערכה בליל הסילבסטר- מועדון החתול והכלב, השוכן במתחם הבילויים ברחוב קרליבך ונחשב למועדון פופלרי בקרב תושבי העיר.

לאחר שבליל הסילבסטר היה המועדון סגור, חזרו כוחות המשטרה אמש ( חמישי) בכוחות מתוגברים שכללו שלושה טנדרים עמוסים במעל ל-30 שוטרי מג"ב, צוות בילוש של מרחב ירקון, שלל קצינים ושוטרים מאגף הרישוי ויחידת הקניין הרוחני, מעל ל-20 כלבים, פקחים של יחידת עוז והביטוח הלאומי.

הפשיטה נראתה כמו מבצע צבאי

הפשיטה בוצעה בכוחות הראויים למבצע צבאי ואף נראתה כאחת לדברי המבלים."צוות ענק של כוחות משטרה נכנס למועדון. הם נעלו את כל המבלים בפנים, הדליקו את האורות וכיבו את המוסיקה", סיפר בעל המועדון דוד טור. "השוטרים החלו לספור את כמות המבלים שנמצאה תקינה ע"פ רישיון העסק והם מצאו כי במועדון נוכחים 195 איש, שזה אפילו פחות ממה שמותר לנו להכניס. אחר כך הם התחילו לבדוק את כל בקבוקי האלכוהול וגם פה, הכל נמצא אותנטי ואמיתי. גם קטינים כמובן לא נמצאו במקום". לדברי טור, "בשלב מסוים ניגשו מספר שוטרים לתאי השירותים ומצאו שאחד מהם נעול. הם צעקו לאנשים בפנים לפתוח וכאשר הם לא פתחו, הם תלשו את הדלת מהמקום, הוציאו אותם בכוח ופשוט פירקו אותם במכות". בשלב זה החליט כוח המשטרה להורות על סגירתה הסופית של המסיבה שכבר נהרסה ולמקום הוצא צו סגירה מנהלי למשך חודש ימים.

לטענת המשטרה, צו הסגירה הוצא למועדון עקב "עדויות שנמצאו במקום לשימוש בסמים" וכי שלושת האנשים שנתפסו בתא השירותים נעצרו בחשד לשימוש בסמים ולאחד אף מיוחסת תקיפת שוטר. בנוסף טוענים במשטרה כי, "כוח בילוש של מרחב ירקון נכח במקום על לבוש אזרחי ונצפו על ידו עדויות לשימוש וסחר בסמים. בין היתר כאשר הודלקו האורות הבחינו הבלשים במבלים במקום משליכים לרצפה שקיות סם". עם זאת, חוץ מאותם שלושה עצורים מתא השירותים, לא נתפסו במקום ע"י המשטרה סמים אלה רק, "נצפו עדויות לשימוש וסחר" שלא הובילו לתפיסתם של סמים בפועל או מעצרים של חשודים נוספים.

לטענת המשטרה, העילה העיקרית להוצאת צו הסגירה לחתול והכלב הינה כי, "בתאי השירותים של המועדון החתול והכלב נמצאים מדפים מנירוסטה עליהם מריצים שורות של סמים". עדות זו הספיקה למשטרה להוציא למועדון צו סגירה למשך חודש ימים.
בעל המועדון, דוד טור, כבר סבל לא מעט מנחת ידה של המשטרה. טור טוען כי "אחרי שעברנו את כל הבדיקות, הן את בדיקת תפוסת הקהל והן בדיקת האלכוהול, הם פשוט היו חייבים למצוא סיבה לסגור לנו את מועדון. המדפים האלה,הם מגשים שנועדו לאפשר לאנשים להניח את כוסות המשקה שהם לוקחים איתם לשירותים, במקום שבסוף הלילה נמצא אותן בתוך האסלה וגם בשביל קהל הנשים שיוכל להניח את התיקים שלו על מדף,במקום על הרצפה", מסביר טור. "ניתן למצוא אותם בכל בר בתל אביב וגם אם נוציא את המדפים מהשירותים, אז זה יגרום לאנשים להפסיק לעשות סמים? אני לא יכול להיות אחראי למה שאנשים עושים בתוך תא שירותים נעול, ואם הם עושים את זה בתוך תא נעול אז הם בטח לא מסכנים את הציבור. אני לא מבין מה אני כבעל מועדון אמור לעשות".

"אמרו לי במשטרה לשים עוד שני מאבטחים, שמתי עוד 12", אמר טור. "סגרו לי את המועדון הקודם בגלל תפוסת קהל. אתמול אפילו השוטרים שספרו את האנשים אמרו שהכמות היא ע"פ התקן. האלכוהול שלי הכי אמיתי שיש וגם את זה הם בדקו. לא היה לנו אף פעם אירוע אלימות במועדון או מכירת אלכוהול לקטינים. אז בסוף תופסים שלושה אנשים בתא שירותים נעול,שאפילו לשוטרים לא הסכימו לפתוח, ולי סוגרים את המועדון לחודש בטענה שהמקום שלי מהווה סכנה לשלום הציבור? מה אני אמור לעשות? לעשות חיפוש על כל מי שנכנס לשירותים שאין עליו סמים? זה הרי בלתי אפשרי וגם לא חוקי. יש לי אישורים מהמשטרה שעברתי את כל הבדיקות, איכות הסביבה ומכבי אש. החוק אומר שהם אמורים לעשות שימוע לפני הוצאתו של צו סגירה מנהלי, אבל הם כבר באו איתו חתום מראש".

מתחמי הבילוי מעוררים התנגדות

מקומות נוספים שנסגרו בפשיטה הם מועדון הפינגווין, שנסגר אף הוא לחודש ימים בגין תפוסת יתר, מועדון הבנון גם הוא לחודש מאותה הסיבה וכך גם מועדון הריץ'. יצויין כי עצם פתיחתו של מועדון החתול והכלב במיקומו הנוכחי בוצעה לאחר שהמועדון הקודם של הבעלים, הברייקפסט קלאב נסגר גם הוא על ידי המשטרה בשנה שעברה והיה למועדון הראשון שנסגר לצמיתות בתואנה של תפוסת קהל מעל המותר.

רפ"ק מאירי והשוטר וורשוור, שביצעו את הפשיטה אתמול, הם אותם שוטרים שחתמו על צו הסגירה לצמיתות שהוצא למועדון הברקפסט קלאב ברחוב רוטשילד בגין צפיפות יתר. לצו קדמו אינספור בדיקות רישוי שערכה המשטרה למקום לעיתים אף שלוש פעמים בלילה . בעלי המועדון הגישו אז תלונה למח"ש כנגד השוטר וורשר, שלטענתם נוהג לאיים עליהם ולדחוף כל דבר שנקרה בדרכו בעת ביקוריו במועדון ואף הגישו תביעה אזרחית נגד מפקדו של ורשוור, רפ"ק מאירי ומשטרת ישראל, בטענה לאכיפה בררנית פסולה. רק לאחר כשנה, הצליחו הבעלים לזכות ברישיון עסק שאפשר את פתיחתו של המועדון מחדש ובמקביל פתחו גם את מועדון החתול והכלב בקרליבך.

צווי הסגירה שניתנו אמש מהווים המשך למאבקה של המשטרה במועדונים בתל אביב. לפני כחודש נסגרו מועדוני הברזילי והבלוק בצו מנהלי לחודש ימים. לא רחוק ממועדונים אלה, במועדון ה"ריב"ל 9", התפתחה בליל הסליבסטר קטטה במהלכה נדקר צעיר. למועדון כבר הוצאו בעבר צווי סגירה בגין אירועי אלימות שהתרחשו במקום, וגם הפעם הוצא צו סגירה למועדון - אלא שלהבדיל ממועדון הברזילי, לריב"ל 9 הוצא צו סגירה למשך 15 יום. הריב"ל 9 כבר הספיק להיפתח מחדש ובבדיקת הרישוי שנערכה לו אתמול, נמצאו במקום לא פחות מ-90 בקבוקי וודקה מזויפים. עם זאת, למקום טרם הוצא צו סגירה ובעליו ממתינים לשימוע.

בחודש מאי האחרון פנו קצינים במשטרת תל אביב לעיריית תל אביב בבקשה לשנות את חוק העזר העירוני כך שיסייע במלחמה באלימות הגואה במוקדי הבילוי בעיר. המשטרה ביקשה מהעירייה לא לאפשר מכירת אלכוהול בפיצוציות אחרי השעה תשע בערב ולאסור על הפעלת מועדונים ופאבים אחרי שלוש לפנות בוקר. הנהלת העירייה קיימה ישיבה בנושא, והחליטה להעביר את הטיפול בהצעה לוועדה לרישוי עסקים שקיבלה את ההצעה.

בקשת המשטרה לשנות את החקיקה העירונית מהווה נדבך נוסף במלחמה באלימות במוקדי הבילוי, שהחריפה מאז החלה העירייה להגדיר ולתחום מוקדי בילוי בעיר. עם השקת התכנית לפני שש שנים, נכללו בה מתחם יד חרוצים ואזור נמל תל אביב, ולאחרונה התווספו אליה גם הרחובות חשמונאים וקרליבך. לפיכך, רק באזורים אלו מותרת הפעלה של מקומות בילוי אחרי אחת וחצי בלילה. תוכנית מתחמי הבילוי של עיריית תל אביב גררה התנגדות רבה בקרב רבים מתושבי העיר ואף היוותה נושא לדיון במהלך הבחירות המקומיות. המאבק הממושך אף הביא לסגירתם בצווים מנהליים על ידי המשטרה של מועדונים רבים בלב העיר. כך למשל המועדון המיתולוגי "אלנבי 58", שסימל את ראשית המאבקים בין המבלים לפקידי העירייה, היה למועדון הראשון שנסגר על רקע הוצאת חוקי הרישוי החדשים. גם מועדון "הברזילי" העתיק לפני שנתיים את מקום מושבו מרחוב החשמל לרחוב הרכב במתחם יד חרוצים, שם קיבל אישור לפעול עד שעות הבוקר. כעת מבקשים במשטרה להגביל את שעות הפתיחה במתחמי הבילויים עד לשעה שלוש לפנות בוקר מאחר ולטענת גורמים במשטרת מחוז ת"א,"אחרי שלוש לפנות בוקר הדבר היחידי שיש למישהו לעשות במועדון זה סמים ואלכוהול".
בכוונת טור להגיש עוד היום באמצעות עו"ד קרני מור בקשה לביטול הצו לבית המשפט לעיניינים מנהליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully