וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת נשיא הטכניון לשעבר, פרופ' יוסף זינגר

קובי מנדל

15.11.2009 / 16:40

פרופסור יוסף זינגר, חתן פרס ישראל ולשעבר נשיא הטכניון, הלך לעולמו בסוף השבוע בגיל 86. נשיא הטכניון ספד לו: "איבדנו מדען דגול חבר אהוב, אדם צנוע ואציל נפש"

פרופסור יוסף זינגר, לשעבר נשיא הטכניון, הלך לעולמו בסוף השבוע והוא בן 86. פרופ' זינגר, חתן פרס ישראל, נולד בוינה בשנת 1923 ועלה לארץ בשנת 1933. הוא היה פעיל ב"הגנה" והיה מהראשונים בישראל לקבל רשיון טייס, אותו עשה במקביל ללימודי הנדסה אווירונאוטית.

זינגר שירת בצבא הבריטי בשלהי מלחמת העולם השנייה, סיים בהצטיינות לימודי הנדסת מטוסים באוניברסיטת לונדון ועם שובו לארץ היה ממקימי מחלקת ההנדסה של חיל האויר. הוא סיים לימודי דוקטורט במכון הפוליטכני בניו יורק, הצטרף לטכניון והמשיך לייעץ לחיל האוויר, חיל הים, רפא"ל ומשרדי הביטחון והמדע.

זינגר שימש פעמיים כדיקן הפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל וכנשיא הטכניון בשנים 1982-1986. הוא שימש כמרצה אורח באוניברסיטאות מובילות בארה"ב, בריטניה וצרפת ומחקריו היו חלק ממערך הניסויים שקדמו לתכנית החלל אפולו וייצור הטיל סאטורן 5. בשנים 1971-1973 היה פרופסור זינגר ראש חטיבת ההנדסה וסמנכ"ל התעשייה האווירית.

"איבדנו מדען דגול וחבר אהוב, צנוע ואציל נפש", אמר נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא. "תרומתו לטכניון, למדינת ישראל ולביטחונה, כמו גם למחקר העולמי בתחומי האווירונוטיקה והחלל – הייתה עצומה. פרופסור זינגר חינך דורות רבים של מהנדסי אווירונוטיקה וחלל והטביע את חותמו על התעשייה האווירית המתקדמת של מדינת ישראל".

דיקן הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל בטכניון, פרופסור עמרי רנד, שהיה תלמידו של פרופסור זינגר, אמר כי השיטות שפיתח מיושמות על ידי מדענים ותעשיות ברחבי העולם, גם בתעשיות הקשורות בהנדסה אזרחית, בהנדסת מכונות ובהנדסת אניות. "פרופסור זינגר זכה להוקרה בינלאומית בולטת", אמר.

"הוא היה הישראלי הראשון שנבחר לעמית חוץ של האקדמיה האמריקנית להנדסה, הישראלי הראשון באקדמיה הבינלאומית לאסטרונאוטיקה, הישראלי הראשון באקדמיה הצרפתית לתעופה וחלל והישראלי הראשון שנבחר לעמית של האגודה האמריקנית לאווירונאוטיקה ואסטרונאוטיקה. עשרות תלמידיו תופסים כיום עמדות בכירות בתעשיה ובאקדמיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully