וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית-שמש: מורה שרף עותק של הברית החדשה

רויטרס

25.12.2001 / 19:30

תלמידיו בביה"ס הדתי "אורות" צפו במעשה; ביה"ס מסביר: הוא ניסה להגן על הילדים מפני המיסיונרים הנוצרים; המנהל זומן לפגישת הבהרה במשרד החינוך, שקבע כי מדובר ב"אירוע חמור"

בית הספר הדתי-ממלכתי "אורות" בבית-שמש הביע היום צער על תקרית בה שרף מורה המלמד בבית הספר עותק של הברית החדשה בפני תלמידי כיתה ו' בתחילת החודש. דוברת מטעם בית הספר מסרה לסוכנות הידיעות רויטרס, כי מטרת המורה היתה להגן על התלמידים מפני ניסיונות של מיסיונרים להמיר את דתם. רב בית הספר פסק כי השריפה מותרת, כיוון שנעשתה מחוץ לכותלי בית הספר.

"אנו מצטערים על התקרית שאירעה", אמרה הדוברת ירדנה קליין, שהבהירה כי "לא היתה כוונה לבקר את הנצרות, אלא רק לומר לילדים היהודים שלא להקשיב למיסיונרים האלה". לדבריה, תלמידי בית הספר הפכו למטרה של פעילות מיסיונרית. הדוברת הוסיפה כי הורים רבים גילו רגישות לנושא, "בשל האסוציאציות ההיסטוריות (שריפת ספרים של מחברים יהודים בגרמניה הנאצית)".

הדוברת ציינה כי הלקחים מהמקרים הופקו. "מעתה", הסבירה, "אם ילד בא לבית הספר עם הברית החדשה שקיבל ממיסיונרים, נאמר לו לקחת את הספר הביתה כך שהוריו יוכלו להחליט מה לעשות אתו".
במשרד החינוך אמרו כי מנהל בית הספר זומן לפגישת הבהרה וגיבה את החלטת המורה. מהמשרד נמסר כי "מדובר במקרה חמור והמשרד מגנה שריפת ספרים מכל סוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully