וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: נהיגה עד גיל 24 ללא אלכוהול

ברשות הלאומית בדרכים מתכננים מהפכה בכל הקשור לנהיגה בשכרות. בנוסף, הולכי רגל לא יורשו לדבר בסלולרי כשהם חוצים כביש

"בדמם של נהגים עד גיל 24 אסור שיימצא אלכוהול בכל ריכוז שהוא". כך מציעה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לקבוע בחוק. בנוסף, הרשות מתכוונת להעביר בקרוב הצעה שתאסור על הולכי רגל להשתמש בטלפון סלולרי במהלך מעבר בכביש.

על פי הצעת החוק הראשונה, צעירים עד גיל 24 לא יורשו לשתות אלכוהול בכלל לפני הנהיגה. בהצעה נכתב כי "לאור העובדה שמעורבותם של נהגים צעירים עד גיל 24 בתאונות דרכים גבוהה משמעותית, הוחלט כי ההצעה לקבוע 'אפס אלכוהול' תחול על צעירים עד גיל 24 ולא גיל 21". יש לציין כי מדובר בהרחבת ההצעה לגבי גיל 21, שעדיין לא הוכנסה לתוקף.

עוד נכתב בהצעת החוק כי "מחקרים שונים העלו כי השפעת האלכוהול על מעורבותם של נהגים צעירים בתאונות דרכים גדולה יותר מאשר על מבוגרים. מכאן גם שהסיכוי למעורבותם של נהגים צעירים בתאונות דרכים כתוצאה מהשפעת האלכוהול הוא גבוה יותר גם ברמות המותרות כיום בחוק בישראל. במדינות רבות בעולם, רמת האלכוהול המרבית המותרת לנהגים צעירים נמוכה מזו המותרת לגבי יתר הנהגים. בנסיבות אלה מוצע לקבוע כי בדמם של נהגים עד גיל 24 אסור שיימצא אלכוהול בכל ריכוז שהוא".

בנוגע להצעת החוק למכשיר טלפון נייד, נכתב כי "בשנים האחרונות היינו עדים למספר תאונות דרכים בהם נפגעו הולכי רגל אשר בשל העובדה ששוחחו בטלפון הנייד בעת חציית הכביש לא שמו לב למתרחש וכתוצאה מכך נפגעו קשה (וחלקם אף נהרגו) מפגיעת מכוניות. אשר על כן, מוצע לאסור על השימוש בטלפון נייד בעת הימצאותו של הולך רגל בכביש, בין אם לשם חצייה ובין אם במהלך הליכה על כביש מכל סיבה שהיא".

ההצעות לתיקון ההצעות הוכנו כבר בשנת 2008, אך מפני שוועדות הכנסת הפסיקו את עבודתן במהלך השנה שעברה, קידומן התעכב. כעת, עם מינויו של שר התחבורה החדש ישראל כץ, הן יועברו להמשך חקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully