וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו (שוב) מסריח בחופי הים בנתניה

ישי אביאור

3.8.2008 / 16:34

לטענת עמותת "צלול", עיריית נתניה מתרשלת בשמירה על ניקיון החופים, ולא מונעת הזרמת ביוב לים. העירייה: "זו לא אחריות ראש העיר"

מערכת וואלה!

(צילום: שחר גרייננברג))

עמותת "צלול" שלחה היום (ראשון) מכתב בהול לראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, והתריע בפניה על הזרמת ביוב גולמי לחוף הים בעיר. בעמותה טוענים כי למרות שרואים את הביוב מוזרם אל הים "תושבי העיר הרוחצים בחופי הים בהם ביקרנו לא ידעו דבר בעניין הזיהום. כמו כן, בשטח החופים ואף בפתחי נקזי ההזרמה, לא הוצבו כלל שלטים המתריעים על הזיהום ומונעים מאזרחים להתקרב למקום ולא הוצבו פקחי העירייה להשגחה ראויה".

לדברי סמנכ"ל עמותת צלול, עזר פישלר, לראש העיר נשלח מכתב בחודש מאי המבקש להבטיח את ניקיוןב החופים בעונת הרחצה הנוכחית, לאחר שבשנה שעברה נסגרו חופי נתניה לרחצה פעמיים בשל רמת זיהום גבוהה במיוחד.

"הזרמת הביוב אשר זה עתה התרחשה, רק מחזקת את ההבנה, כי בניגוד לצו תפקידך, בחרת לא לפעול מבעוד מועד לאיתור כשלים במערכת הביוב", כתב פישלר לפיירברג-איכר. "אנו סבורים כי הסיבה בעקבותיה התרחשה תקלה חמורה זו ואשר הביאה לזיהום ים קשה, נובעת, למרבה הצער, מהתנהלות רשלנית של עיריית נתניה בכל הקשור למניעת זיהום ים".

בסוף המכתב, כותב פישלר כי "העמותה תהא רשאית לפעול על פי החוק כדי להגן על טענותיה ככל שתראה לנכון, לרבות שימוש בסמכותה של העמותה להגיש תובענה ייצוגית כנגד גורמים מזהמים על פי החוק למניעת מפגעים סביבתיים".

העיריה: "אנו לא אחראים"

מעיריית נתניה נמסר בתגובה כי "על פי חוק תאגידי מים, ראש רשות לא יכול לשאת תפקיד כלשהו בדרקטוריון תאגיד המים העירוני. הרלוונטיות של הגשת תלונה במשטרה נגד ראש העירייה, שווה לתלונה על כך שהיא כחלק מהעם היהודי שותפה לצליבתו של ישו". לטענת דובר העיריה, קובי ברדה, האחריות על השפכים שמתוארים במכתב, מוטלת על חברת "מי נתניה" שהזרימו אותם.

מחברת מי נתניה נמסר בתגובה כי "ביום חמישי, בשעות הצהרים, התגלה סדק בקו הסניקה לביוב שמוביל מתחנת שאיבה פרדס הגדוד לתחנת השאיבה הראשית בבית יצחק. מאחר והסדק אירע בצנרת חדשה יחסית לא ניתן היה לצפות את היווצרות הסדק מראש. מיד עם היוודע דבר התקלה פעלה מי נתניה במהירות, והופסקה פעילות תחנת השאיבה ונמסר עדכון לכל הגורמים הרלבנטיים בהם: עיריית נתניה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות. קטע הצינור הסדוק הוחלף בתוך שעות ספורות. בכוונת מי נתניה לבצע בדיקה מקיפה באשר לסיבות שגרמו להיווצרות הסדק ולבחון האם מדובר בפגם בצינור או בליקוי באופן הנחתו".

"תוצאות הבדיקה יילמדו בכדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. יודגש כי חברת מי נתניה השקיעה בארבע השנים האחרונות כ-100 מיליון ¤ בשדרוג תשתיות המים והביוב בנתניה. באשר למקרה שאירע ב-7/8/07 , הרי שבניגוד לנטען בפנייה, לא מדובר בתקלה אלא בעבודה מתוכננת ומתאומת מראש שניתן לה היתר הזרמה מאושר כדין על ידי כל הגופים הרלוונטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully