וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בירושלים: "שלטון הרשע מתיר מכירת חמץ"

פנחס וולף

22.4.2008 / 20:06

אלפי חרדים מהפלגים הקיצוניים מפגינים בכיכר השבת בירושלים נגד ההיתר למכור חמץ בפסח. הם קוראים תהילים וזועקים באידיש נגד הממשלה

נטע גרנות

(צילום: נטע גרנות, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

אלפי חרדים מהפלגים הקיצוניים של המגזר מפגינים בשעה זו (שלישי) בכיכר השבת בירושלים נגד היתר בית המשפט לעניינים מקומיים בבירה למכור חמץ בפסח ונגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז שלא לערער על ההחלטה. המפגינים קוראים פרקי תהילים וזועקים באידיש נגד הממשלה. נמסר, כי כל הדרכים המובילות לכיכר חסומות לתנועה. בנוסף, עשרות מפגינים ניסו להגיע מכיכר השבת לרחוב יפו בעיר, אולם הם נחסמו על ידי המשטרה.

בטרם החלה ההפגנה, חלק מהנוכחים גירשו מהמקום מספר עיתונאיות, משום שלטענתם אין זה ראוי שבאירוע כזה יופיעו נשים. בנוסף, המשטרה עיכבה לחקירה שלושה פעילי שמאל שניסו להגיע להפגנה.

בימים האחרונים חולקו כרוזים לקראת ההפגנה ונתלו פשקווילים ברחובות מאה שערים. בין השאר נכתב בהם: "מלחמה לה' בעמלק" ו"בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו". המפגינים מוחים על "החלטת בית המשפט להתיר מכירת חמץ בפרהסיה בעיר הקודש ירושלים" וכן על "חקיקת חוקי אוון ורשע להתיר רצח ונטילת חיי אדם בקביעת מוות מוחי בניגוד לתורתנו הקדושה". עוד נכתב באחד הכרוזים: "חובה מוטלת עלינו כדת של תורה להביע את כל זעקת המחאה על חילול השם לתורתו הקדושה נגד שלטון הרשע".

מזוז אפשר הצגת חמץ

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע בשבוע שעבר כי המדינה לא תערער על פסק הדין שניתן בבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים, שביטל כתבי אישום שהוגשו נגד בעלי בתי עסק שהציגו חמץ בפסח.

לפי הודעת מזוז, חוק החמץ לא נועד לאסור על מכירה או צריכה של חמץ בפסח, אלא אוסר על בעל עסק להציג בפומבי מוצרי חמץ למכירה או לצריכה. לפיכך, יש לפרש את האיסור החל על בעל עסק כמתייחס רק להצגת חמץ במרחב ציבורי חיצוני, כמו בדוכן ברחוב, בשוק או על המדרכה, אבל לא להצגת חמץ בתוך המרחב הפנימי הסגור של בתי עסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully