וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסעת באוטובוס בעמידה? תשלם חצי מחיר

פנחס וולף

19.3.2008 / 16:42

לפי הצעת חוק שאושרה בקריאה טרומית, נוסעים בעמידה באוטובוסים ישלמו חצי מחיר. יוזם החוק, ח"כ כהן: "הם בכלל צריכים לנסוע בחינם"

נוסעים בעמידה בתחבורה ציבורית ישלמו חצי מחיר – כך קובעת הצעת חוק שאושרה היום (רביעי) בקריאה טרומית. לדברי יוזם הצעת החוק, ח"כ יעקב כהן (יהדות התורה), "לא ייתכן שנוסע העושה דרכו מקרית-שמונה לאזור המרכז בעמידה, באי נוחות ובחוסר בטיחות, ישלם מחיר זהה לנוסעים בישיבה".

סקר שערך מכון "פאנלס אל-טי-די" מגלה את הנתון הלא מפתיע כי רוב הציבור תומך בהצעת החוק. לפי הסקר, ככל שעולה רמת השימוש באוטובוסים, כך גדלה גם התמיכה בהצעת החוק. התמיכה הגדולה ביותר בחוק נרשמה אצלצעירים בגילאי 18-20, שבקרבם נרשמה תמיכה של 92% בהצעת החוק.

עם זאת, 69% מהנשאלים סבורים כי החוק לא ניתן ליישום, ו-77% אף ציינו כי לדעתם הצעת החוק לא תתקבל לבסוף. גם הצעירים הביעו ספקות לגבי יישום הצעת: 38% בלבד בגילאי 18-20 חושבים שהחוק מעשי, ורק 30% באותם גילים סבורים שהחוק יתממש בסופו של דבר.

ח"כ כהן אמר לוואלה! חדשות בתגובה לסקר, כי הוא דיבר עם אנשי מקצוע שהסבירו לו כי אין בעיה טכנית לבצע את הצעת החוק. בכוונתו להחיל את החוק קודם על אוטובוסים בין עירוניים, מכיוון שלדבריו בחצי מהקווים הבין-עירוניים אין תחנות ביניים רבות.

"האמת היא שהנוסעים בעמידה היו צריכים לנסוע ללא תשלום מפני שחברת האוטובוסים הרוויחה מחמישים הנוסעים היושבים והיא לא מפסידה עליו", ציין כהן. "אני רוצה שהחוק ימריץ את חברות התחבורה הציבורית להביא יותר רכבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully