וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך אפשר להספיד שמונה תלמידים?"

7.3.2008 / 10:37

ראשי ישיבת מרכז הרב ספדו לשמונת תלמידי הישיבה שנהרגו אמש בפיגוע. ראש הישיבה לצעירים: "הם התכוננו אתמול לרקוד בשמחת ראש חודש אדר"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

אלפים באו הבוקר (שישי) לישיבת "מרכז הרב" בירושלים לחלוק כבוד אחרון לשמונת ההרוגים בפיגוע שארע אמש בישיבה. הקהל הרב ממלא את רחבת הכניסה לישיבה ואת הרחוב הסמוך.

"לכל אחד היה המיוחדות שלו בתורה בעבודה, בגמילות חסדים", ספד הבוקר (שישי) ראש ישיבת "מרכז הרב", הרב יעקב שפירא. "חנה אמרה לאברהם אבינו: 'אתה עקדת אחד ואני עוקדת שבעה בנים' ואנחנו עכשיו עם שמונה בנים", אמר.

הרב שפירא ביקר את הנהגת המדינה ואמר, כי "הטבח הזה הוא המשכו של הטבח בתרפ"ט. גם ראשי האומות מבינים כי לב האומה היא התורה. הגיעה השעה שכולנו נבין שכך הוא באמת. כולם מאמינים שהגיע השעה למהפך רוחני. שתהיה לנו הנהגה חזקה, טובה ומאמינה". לדבריו, "ארץ ישראל שעליה חונכו השמונה צריך להפסיק לחלק אותה. אנחנו צריכים להתעודד ולהתגבר ולהמשיך בדרך שבית המדרש מחנך אותנו". הרב שפירא סיים בקריאה: "כולנו זקוקים היום לרחמים, כל הארץ, התפללו נא על כולנו והיו מליצי יושר למשפחותיכם, לחברים שכואבים ותתפללו גם עלינו".

"איך אפשר להספיד חמישה תלמידים ועוד בוגר שישי. איזה הסתר פנים עשית לנו ריבונו של עולם", ספד בכאב ראש הישיבה לצעירים הרב ירחמיאל וייס. "השארת אותנו בהסתר פנים ובחסר גדול למדנו שיש מוות יקר ומיוחד שהקב"ה בוחר לו את חסידיו. מתוך הלימוד הוצאת אותם. הם התכוננו אתמול לרקוד בשמחת ראש חודש אדר".

הרב קרא בשמות הנרצחים ודרש: "יהונדב – נידב את נפשו לאלוהים ואתה לקחת את נדבתו. יוחאי – חי באלוקים, שקדן ומתמיד,יופי תמים ויקר. לקחת את יונתן – השם נתן והשם לקח עלם חמודות, מתיקות, ענווה ותפילה, אהב לשבת פה בספרייה. אברהם דוד – רק אתמול בלילה שוחחתי עמו ארוכות. היה ידען ושקדן ונעים זמירות. נריה, הצעיר שבחבורה, יחסר אורו אצלנו".

"המרצח פגע בכל אחד מאיתנו"

"מעולם לא יכול אדם לתאר לעצמו שהרע כל כך יגיע ויבוא בתוך ביתו שלו", ספד הרב הראשי לישראל הרב שלמה עמאר. "היום עם ישראל כולו באבל למראה בני ציון מוטלים על הארץ. שילמנו במיטב בחורינו כשהם עוסקים בתורתם בלילה גדול כזה של ראש חודש אדר השני, זמן שהשמחה מתרבה". הוא סיכם בפנייה בשם כל עם ישראל, ואמר: "תדע הישיבה שכל בית ישראל משותפים באבל ובבכייה אחת גדולה על האסון לא נהיה אכזרים בשעה זאת ונרחיק מחלוקת ושנאת חינם. נרבה עוד יותר בלימוד התורה".

"המרצח רצה לפגוע בכל אחד ואחד מאיתנו בכל אחד ואחד שמתגורר בי-ם", אמר ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי. "מחיר דמים כבד שילמה י-ם ולרשימה הארוכה הצטרפו אתמול שמונה מבנינו במרכז התורה הגדול והמפואר. הם באו להתחזק בתורה ונרצחו על ידי שפלים. עמלק של ימינו שבא באדר להזכירנו שהוא לא נעלם אלא רק שינה את פניו. דלות הן המילים אך יחד עם כל בית ישראל נישא תפילה וזעקה".

ההרוגים ייטמנו ביישוביהם

בין המשתתפים בהלוויה גם רבים מראשי הציונות הדתית, השר משולם נהרי (ש"ס), חברי הכנסת ראובן ריבלין (ליכוד), זבולון אורלב, ניסן סלומיאנסקי ואפי איתם (האיחוד הלאומי-מפד"ל), ניסים זאב (ש"ס), ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי,הרב הראשי שלמה עמאר, הרב מרדכי אילון, הרב מרדכי אליהו, ורב העיר רמת גן יעקב אביאל.

שמונת ההרוגים בפיגוע הם תלמידי ישיבת הצעירים יוחאי ליפשיץ בן 18 מירושלים, יונתן יצחק אלדר בן 16 משילה, אברהם דוד מוזס בן 16 מאפרת , נריה כהן בן 15 מירושלים, שגב אביחיל בן 15 מנווה דניאל, ותלמידי ישיבת "מרכז הרב" רועי רוט בן 18מאלקנה, יונדב חיים הירשפלד בן 19 מכוכב השחר וטרונוח מהרטה בן 26 מאשדוד.

הפיגוע ארע כשהמחבל, תושב שכונת ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים המחזיק בתעודת זהות כחולה, חדר לישיבה כשהוא מסתיר רובה מסוג קלצ'ניקוב בתוך קופסת קרטון. לאחר שנכנס לספרייה, הוא פתח באש לכל עבר. דוד שפירא, סרן בצנחנים שמתגורר בסמוך למקום, ויצחק דדון, אחד מתלמידי הישיבה, הצליחו לנטרל ולהרוג את המחבל לאחר כמה דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully