וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תפתחו את הנגב על חשבון ילדינו"

נעה נבט

24.6.2007 / 19:17

ההחלטה להקים את עיר הבה"דים סמוך לרמת חובב קוממה הורים החוששים לבריאות בניהם. החשש: השפכים הרעילים יזיקו לחיילים

הורים לבני נוער מרחבי הארץ יוצאים נגד התוכנית להקים את עיר הבה"דים ב[[רמת חובב]]. במסגרת המאבק, הוצבו אתמול לפנות בוקר במרכז ירושלים ותל אביב מאות בובות קרטון בגודל אנושי של הורים, שקוראים לשר הביטחון לעצור את התהליך מחשש לבריאותם של ילדיהם, שבעוד כמה שנים ילבשו מדים.

ההחלטה על הקמת העיר, במרחק של עשרה קילומטרים מאזור התעשייה רמת חובב, גררה גל מחאה מצד ארגונים ירוקים. החשש העיקרי הוא שבריכות השפכים במקום וזיהום האוויר מהמתקנים במפעלים יסכנו את בריאות החיילים. חילוקי הדעות על הזיהום באזור עיכבו עד לאחרונה את ההחלטה הסופית על הקמת העיר.

עיר הבה"דים היא מרכז ענק של בסיסי הדרכה שתקום בתוך חמש שנים בצומת הנגב, ותשתרע על שטח של 1,250 דונם. לפי התכנון, ישהו בה בממוצע כ-11 אלף חיילים, והיא תספק מקומות עסוקה רבים לתושבי האזור במהלך בנייתה ולאחריה.

הדרישה: למצוא מיקום חלופי

ויקי קימלמן, קצין במילואים ואב לבת חיילת ולשני בני עשרה, הצטרף למאבק לפני כחודש. הוא מדגיש: "אנחנו בעד פיתוח הנגב ובעד העברת מחנות צבא ממרכזי ערים, אבל לא על חשבון הילדים שלנו. אל תאכלסו את המקום עד שתבינו מה הסכנות הטמונות בכך".

ההורים דורשים להציג מיקומים חלופיים להקמת עיר הבה"דים באזור הנגב, ולעצור את תהליך המעבר לצומת הנגב עד שייערך סקר בריאותי מקיף על ידי גורם אקדמי בלתי תלוי. בנוסף, הם דורשים לקבוע תקנים מחמירים בנושא זיהום האוויר ברמת חובב ולאכוף את התקנים במפעלים לפני הקמת עיר הבה"דים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully