וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': כל אישה עברה הטרדה מינית

יוני מנדל

10.5.2007 / 17:10

חברת הכנסת אמרה את הדברים בכנס נגד אלימות שנערך באילת. לדבריה, "בכל מקום עבודה יימצא המטרידן הסדרתי"

"כל אישה עברה לפחות פעם בחיים אירוע של הטרדה מינית מסויימת", כך פתחה היום ח"כ שלי יחימוביץ' את נאומה בכינוס באילת העוסק באלימות בחברה הישראלית, בפאנל שעסק ב"אלימות והטרדה מינית במקום העבודה". לדבריה, מדובר בהתנהגות סדרתית של עברייני מין. יחימוביץ' ציינה שלא נכון יהיה לעשות הכללות על המין הגברי שכן "רוב הגברים הם נורמטיבים לחלוטין", אבל ציינה ש"בכל מקום עבודה יימצא המטרידן הסדרתי".

לדבריה, האקט המיני הוא לא מה שמחפש העבריין אלא דווקא "כוח ושליטה". "בשל כך", טענה יחימוביץ', "יש חשיבות רבה לחוק נגד הטרדה מינית, אולם במידה מסויימת החוק הזה הקדים את החברה". לדבריה, "החוק בעצם מאלץ את החברה, את המשטרה ואת הציבור כולו להתרגל לסטנדרטים חדשים".

אולם לדברי יחימוביץ', החוק הנאור הזה בא במקביל לשינויים אפלים בעולם העבודה הישראלי. "תקראו לזה הפרטה, או הבראה", היא אמרה, "בסופו של התהליך הזה מוצאים את עצמם עובדים רבים מנוצלים בצורה קשה… והנשים, המהוות את החוליה החלשה בעולם העבודה, משלמות מחיר גדול. במקרים כאלו, נשים מוצאות את עצמן מועסקות על ידי סרסורים ממש", אמרה יחימוביץ', "הן לא יודעות בכלל שיש להן זכויות… וקל יותר לתקוף אותן".

"אין בעיה עם סקס, יש בעיה עם כוח"

יחימוביץ' התייחסה בדבריה גם לפרשת הנשיקה של השר לשעבר חיים רמון. לדבריה, "מקרה רמון מהווה תמרור אזהרה בפני גברים… והוא משרטט גבולות חדשים לשיח האזרחי". יחימוביץ' התבדחה ש"לדעתי יש 'קליינטים' אחרים שהיו צריכים להוות את תמרור האזהרה הזה… אבל העיקר שהתמרור הזה קיים עכשיו".

בהתייחסה לאלו שטוענים שמקרה רמון הוא סוף הרומנטיקה והחיזור אמרה יחימוביץ' שזוהי "שיא הצביעות". "זה קשקוש מקושקש", אמרה, "אני לא ממחלקת המוסר, אני חיה חיים מתירנים… אין שום בעיה עם סקס, יש בעיה עם כוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully