וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות תינוקות מתים כתוצאה מניעור

16.1.2007 / 16:52

לפי דו"ח של המועצה לשלום הילד, בכל שנה מתים כ-70 תינוקות בארץ מ"תסמונת התינוק המנוער". הגורמים הרשמיים מתעלמים מהתופעה

מנכ"ל [[המועצה לשלום הילד]] ד"ר יצחק קדמן חשף היום לראשונה הערכות קשות של המועצה, לגבי מותם של תינוקות בישראל, כתוצאה מ"תסמונת התינוק המנוער" (Shaken Baby Syndrome). להערכת המועצה, בהתבסס על נתונים מ[[ארצות הברית]], מידי שנה מתים בישראל כמה עשרות תינוקות מתחת לגיל שנה כתוצאה מטלטול קשה שלהם, בדרך שפוגעת פגיעה פנימית ומוחית קשה, גם מבלי שההורה ירגיש בכך או יתכוון לכך.

לפי נתונים שבידי המועצה לשלום הילד, מדי שנה מתים כ-2,000 תינוקות בארה"ב ו- 50,000 נוספים נפצעים ונפגעים מידי שנה כתוצאה מתסמונת זו. מאחר ומדובר בהתנהגות אופיינית להורים, שאיננה תלויה במקום או בתרבות, בהסתמך על הנתונים מארה"ב ובהתאמה לגודל האוכלוסייה ושיעורי הילודה - ניתן להניח כי בישראל יש כ-70 מקרי מוות בשנה מתסמונת זו. גם בהערכה זהירה ומחמירה יותר, מדובר ודאי בכמה עשרות מקרי מוות בשנה.

בישראל מתים מידי שנה כ-650 תינוקות עד גיל שנה, אך במקרים רבים לא ידועה או לא מצוינת סיבת המוות, או שהיא מוסברת בטעות כ"מוות בעריסה". ברוב מקרי המוות הנגרמים מ"תסמונת התינוק המנוער", אין סימנים חיצוניים הנראים לעין.

במדינת ישראל לא נרשם בשנים האחרונות אף מקרה מוות שהוגדר כתוצאה מתסמונת זו והגורמים הרשמיים ואף אנשי מקצוע מתעלמים מהתופעה לחלוטין. מנכ"ל המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן שחשף את המידע בישיבה מיוחדת שקיימה הכנסת היום לדיון בנתוני השנתון החדש של המועצה, ואמר כי ניתן בוודאות למנוע עשרות מקרי מוות של תינוקות ופגיעות באלפי תינוקות אחרים, תוך פיתוח מודעות והסברה להורים על הסכנות בתסמונת זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully