וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מכל שלושה עניים חווה רעב

ענת שתיוי

2.12.2006 / 20:44

דו"ח לתת: חצי מהנזקקים לא מאמינים שיצאו ממעגל העוני, ורבע מאמינים שגם ילדיהם יחיו כך. לחצי נותקו השנה חשמל, מים או גז

דו"ח העוני האלטרנטיבי של ארגון לתת, היוצא בימים אלה, מציג נתונים קשים על מצב העניים בישראל. מהדו"ח עולה כי יותר משליש מהנזקקים חוו מצב של רעב, למעלה ממחציתם (כ-57%) נותקו במהלך השנה החולפת מחשמל, מים או גז, ולמחצית מהנזקקים נחסם או עוקל חשבון הבנק.

לפי הנתונים, כמחצית הנזקקים הנתמכים בעמותות הסיוע לא מאמינים שייצאו ממעגל העוני. מתוך אלו שכן מאמינים שיצאו ממעגל העוני, מחציתם מאמינים שמשך הזמן שידרש לשם כך יעלה על שנה. ויתרה מכך – רבע מהנזקקים מאמינים כי גם ילדיהם יחיו בעוני.

ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת מסר בתגובה כי העדויות מהשטח שנאספו השנה מעידות על החמרת העוני והעמקת המצוקה גם בשנת 2006. "תיאורי הנזקקים של אורח חייהם, יחד עם חוסר טיפול ממשלתי מביאים את הנזקקים ליאוש עמוק ממצבם. עובדה זו מאיימת באופן ממשי על סיכויי היחלצות הנזקקים מהעוני ומחלישה את יכולתה של החברה הישראלית להתמודד עם הבעיה", כלשונו. וינטרוב מאשים את הממשלה בחוסר רצון לטפל בנושא, אשר "חייב להיות יעד עיקרי בסדר העדיפויות הלאומי".

הסקר, שנערך על ידי מתנדבי הארגון, בוצע בקרב 465 נשאלים הנעזרים בעמותות המזון ברחבי המדינה, בחודשים ספטמבר ואוקטובר 2006. הנשאלים מהווים מדגם מייצג של כלל מקבלי הסיוע במרכזים אלה. מכון "חקר" בהנהלת מרים חנון עיבד את הנתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully