וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכה סרן ר', שנאשם בפרשת "וידוא ההריגה"

15.11.2005 / 14:58

בי"ד צבאי זיכה באופן מוחלט את סרן ר', שהרג בירי מטווח קרוב את איימאן אל-המס, פלסטינית בת 13, במוצב צה"ל ליד רפיח לפני כשנה

בית הדין הצבאי של פיקוד הדרום זיכה זיכוי מוחלט את סרן ר', שנאשם בהריגת הילדה הפלסטינית בת ה-13, איימאן אל-המס, באוקטובר 2004. סרן ר' הואשם בשימוש בלתי-חוקי בנשק, בשיבוש הליכי משפט ובחריגה מסמכות תוך סיכון חיים. בתביעה נגדו נטען, כי ביקש לשנות את גירסת חבריו. הזיכוי המפורט יפורסם בהמשך היום.

הריגתה של איימאן אל-המס עוררה הדים רבים. החיילים ירו בה כשהתקרבה למוצב, לאחר שחשדו כי בתיק הגב שלה יש מטען חבלה. בדיעבד, התברר כי היו בו רק ספרי לימוד. לאחר התקרית, פנו כמה מהחיילים בפלוגה לעיתונות ודיווחו כי המ"פ ירה בילדה מטווח קרוב, לאחר שכבר נפלה לקרקע, כדי לוודא שהיא מתה. הדבר היה בעת שהמ"פ יצא מהמוצב עם כמה חיילים, מעט לאחר הירי הראשון. ר' גם תועד במצלמת וידאו במקום התקרית - מוצב "גירית" ליד רפיח.

ההגנה במשפטו של סרן ר' חשפה במהלך המשפט ליקויים בחקירת מצ"ח. התברר, למשל, כי החוקרים לא טרחו כלל לברר האם שני חיילים, שהגישו את התלונה נגד המ"פ, הונעו משיקולים זרים. ההגנה הציגה גם ליקויים רבים בתמלול הקלטות מרשת הקשר בעת התקרית. המתמללים טעו לא פעם אפילו בזיהוי הדוברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully