וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מבקש מישראל חיילים לכוחות השלום

8.11.2005 / 10:57

לראשונה, מבקש האו"ם יחידה צבאית ויחידה רפואית שיצורפו לכוחות הפרוסים באזורי מאבק ומצוקה, ומעוניין לקנות ציוד מתקדם

דו"ח פנימי של רוני אדם, ראש מחלקת האו"ם במשרד החוץ, מגלה כי האו"ם מבקש מישראל, לראשונה, יחידת צבאית לכוחות השלום ויחידה רפואית או יחידת חילוץ רפואית מוסקת, ואף מעוניין לרכוש מישראל ציוד צבאי מתקדם. ב"ידיעות אחרונות" דווח כי אדם ממליץ בדו"ח שלו להסדיר את הפן המשפטי והחוקתי שיאפשר לשלוח את היחידות המבוקשות לכוחות השלום, מה שיביא לפתיחת פרק חדש ביחסי ישראל עם האו"ם.

כוחות השלום של האו"ם מונים 70,000 חיילים ושוטרים, והם פרוסים באזורי סכסוך ואזורי מצוקה ב-107 מדינות בעולם. מדינות מערביות שתורמות כוחות לאו"ם מציידות אותם בציוד מתקדם, אך מכיוון שכוחות כאלו הם מיעוט בכוחות השלום – כ-25% ממנו – קיים מחסור בציוד מתקדם. האו"ם מבקש לקנות מישראל, בין השאר, ציוד תקשורת וראיית לילה.

שאר ה-75% מחיילי ושוטרי חיל השלום נשלחים על ידי 12 מדינות שרובן מוגדרות כמדינות עולם שלישי: אתיופיה, בנגלדש, גאנה, דרום-אפריקה, הודו, ירדן, מרוקו, ניגריה, נפאל, סנגל, פקיסטן וקניה. הסיבה ליחסים האלה היא בעיקרה כלכלית: כל חייל בכוח השלום משתכר כ-1,250 דולר לחודש, סכום גבוה בהרבה מהממוצע ב-12 המדינות הללו, אך מושך הרבה פחות במערב.

הדו"ח של אדם חובר בעקבות סדרת שיחות שניהל עם גורמים באגף כוחות השלום במזכירות האו"ם, והוגש למנכ"ל משרד החוץ, רון פרושאור – שהעביר הנחיה לאנשי משרדו לקדם את שיתוף הפעולה עם האו"ם. המגבלה היחידה היא חוקתית – על מנת לשלוח חיילי צה"ל למשימות שאינן קשורות בהגנת המדינה יש צורך בחקיקה מיוחדת. אדם, כאמור, המליץ לקדם הן את החקיקה בנושא, והן את הדיאלוג בין משרד החוץ לצה"ל. זאת, כדי לקדם את הצטרפותה ההיסטורית של ישראל למדינות המיוצגות בכוחות השלום של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully