וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הפעיל אמצעי חדש להפסקת יידוי אבנים

5.6.2005 / 7:35

בהפגנה שנערכה ביום שישי בבילעין הופעלה המערכת "צעקה" - רעש הגורם למפגינים כאבי ראש וסחרחורות ומונע מהם ליידות אבנים

צה"ל השתמש במהלך ההפגנה נגד גדר ההפרדה ליד הכפר בילעין ביום שישי ב"צעקה" - אמצעי חדש נגד מפגינים. מדובר במערכת רעש שפיתחה מערכת הביטחון, שגורמת לכאבי ראש, סחרחורת, מחלת ים ואיבוד שיווי משקל וגורמת למפגינים להפסיק ליידות אבנים.

בקול ישראל דווח, כי המערכת מורכבת מסוללת רמקולים המחוברת לגנרטור אלקטרוני, המייצר רעשים בתדר שגורם לסחרחורת ולאיבוד משקל. ביום שישי הורכבה המערכת על גבי רכב והופעלה ממרחק. לטענת גורמי צבא, היא אינה גורמת נזק. בעבר נמתחה ביקורת על ישראל, מדוע אינה משתמשת במערכת זו.

בארה"ב ובאירופה מיוצרות מערכות דומות לצעקה. ארה"ב מפעילה מערכת דומה נגד מפגינים בעיראק, אולם משטרת ניו יורק הגבילה את השימוש בה.

במהלך ההפגנה ביום שישי איבד חייל צה"ל את הראיה באחת מעיניו כתוצאה מפגיעת אבן. בצה"ל רואים בחומרה את האירוע, ואומרים כי הוא מוכיח שגם אבן היא נשק קטלני.

החייל שנפצע, רב"ט מיכאל שוורצמן, סיפר לקול ישראל: "העין כואבת, אני מנסה לעכל את מה שקרה, את האובדן עצמו". לדברי שוורצמן, יידוי האבנים החל ללא התגרות מצד החיילים. "הגעתי עם סיום התפילה לכיוון המפגינים, כמה דקות לפני שהתפילה שלהם נגמרה", סיפר. "נתנו להם להתפלל בשקט ללא הפרעה מצידנו, זה משהו שמכבדים. עם סיום התפילה התחילו קריאות גנאי והסתה נגדנו ללא שום תגובה ממני, או מצה"ל, ואז דקה-דקה וחצי אחרי קיבלתי את האבן... לא קיללנו אותם, עמדנו בשקט בצד, ובגלל כמה דיבורים, קללות והסתה נהרסו לי חיים שלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully