וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 הרוגים וכמאה פצועים בפיגוע כפול בבאר שבע

31.8.2004 / 18:57

2 מחבלים התפוצצו ב-2 אוטובוסים. 18 פצועים מאושפזים, 3 במצב קשה מאוד. נהג אחד האוטובוסים הציל נוסעים כשפתח דלתות. החמאס: זו נקמה על רנטיסי ויאסין. צפויות התנקשויות בחברון

16 בני אדם נהרגו וכמה נפצעו בפיגוע התאבדות שביצעו שני מחבלים בעת ובעונה אחת בשני אוטובוסים במרכז באר שבע. בין הנרצחים גם ילד בן שלוש. בכרוז שהופץ בחברון לקחו גדודי עז א-דין אל קסאם של החמאס אחריות לפיגוע, והכריזו כי הוא בוצע כנקמה על ההתנקשות בעבד עזיז אל-רנטיסי והשייח' אחמד יאסין, וכי אזרחי ישראל ישלמו על הממשלה שבחרו.

בקול ישראל דווח כי כוח צה"ל פשט הערב במרכז חברון על ביתו של אחמד אל קוואסמה, החשוד שהוא אחד ממבצעי הפיגוע. קוואסמה נעדר מביתו מאז שעות הבוקר.

בהתייעצות ראשי מערכת הביטחון וראש הממשלה, אריאל שרון, שכונסה בעקבות הפיגוע, הוחלט הערב על הגברת הפעילות באזור חברון, שממנה יצאו שני המחבלים המתאבדים. בגלי צה"ל דווח כי הפעילות תכלול בידוד של העיר, הפעלת לחץ על תשתיות הטרור ומתן אישורים לסיכולים ממוקדים ולהריסת בתים. עוד הוחלט על ביטול ההקלות לפלסטינים באזור דרום הר חברון ועל האצת הבניית הגדר באזור קו התפר הדרומי.

סגן מנהל בית החולים סורוקה, פרופ' ארנון וישניצר, אמר לערוץ 10 כי לבית החולים הגיעו 92 פצועים - 62 במצב קל, 23 במצב בינוני ו-5 קשה עד קשה מאוד. פצוע אחד נפטר על שולחן הניתוחים. רוב הפצועים שוחררו לביתם ובבית החולים נשארו 18 מהם - 3 במצב קשה מאוד והשאר קשה ובינוני.

מתחקיר ראשוני עולה ששני האוטובוסים, קווי 12 ו-7, יצאו מהתחנה המרכזית בעיר. שני המחבלים פוצצו את עצמם בו זמנית סמוך לשעה 14:50 בשדרות רגר שבמרכז העיר. אוטובוס אחד שנפגע נמצא על שדרות רגר סמוך לבית החולים "סורוקה". האוטובוס השני נמצא בצדו השני של הכביש מול "יד לבנים", סמוך לבניין העירייה. נהג אחד האוטובוסים, יצחק כהן, אמר לקול ישראל כי הבחין בפיצוץ באוטובוס השכן, פתח את הדלתות והנוסעים ירדו - ואז אירע הפיצוץ באוטובוס שלו.

בערוץ 10 דווח כי באזור באר שבע התנהל בצהריים מצוד אחר מי שהחדיר כביכול את המחבלים לעיר, אך איש לא נעצר עד כה. מסוק משטרתי נמצא באוויר ומחפש כלי רכב חשודים. חבלנים ואנשי זיהוי פלילי סרקו את זירות הפיגועים, כדי לחפש ממצאים שיסייעו לחקירה.

לא היתה התרעה מפני הפיגוע

ניר חסון, עמוס הראל, רוני זינגר ושירות "הארץ" מוסיפים:

מדובר בפיגוע ההתאבדות הראשון שנעשה באוטובוס בבאר שבע. הפיגוע האחרון בעיר אירע לפני כשנתיים כששני מחבלים ירו לעבר מחנה פיקוד דרום בעיר והרגו שלושה אנשים. ככל הידוע בשלב זה לא קדמה התרעה לפיגועים.

נבדקת האפשרות אם יש קשר בין הפיגועים בבאר שבע לניסיון הפיגוע שסוכל הבוקר במחסום ארז. במקום נעצר מחבל מתאבד ועל גופו מכנסי נפץ. האיש היה מצויד באישור מזויף שהיה מיועד להתיר לו היכנס לעבודה בישראל.

אם אכן מדובר בפיגוע כפול, הרי שמהלך כזה מצריך הכנה ותכנון מורכבים בהרבה. בעבר ביצע החמאס בכמה הזדמנויות פיגועים דומים. הדבר עשוי לחילופין להצביע על מעורבות חיזבאללה בפיגוע.

קווי חירום

בית החולים סורוקה: 1255177, 08-6403588, 08-6403555, 08-6403873

עיריית באר שבע: 08-6463777, 1255070106

משרד הקליטה: 1255081010

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully