וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה להכליל בקבוקי ליטר וחצי בחוק הפיקדון

5.5.2004 / 8:21

הח"כים וילן וכהן יזמו דיון בנושא בוועדת הכלכלה. המתנגדים טוענים כי הרחבת החוק תהווה נטל על משפחות מצוקה, הצורכות בקבוקים גדולים ויאלצו לשלם עבורם יותר

ועדת הכלכלה בכנסת תדון היום בהרחבת חוק הפיקדון. בגלי צה"ל דווח כי הדיון נעשה לבקשתם של חברי הכנסת רן כהן ואבשלום (אבו) וילן, שניהם ממרצ, הדורשים שהחוק יחול גם על בקבוקי ליטר וחצי משפחתיים, המהווים רוב בשוק המשקאות הקלים. על פי החוק, החל כיום על פחיות ובקבוקים קטנים, מחיר המשקאות עלה ב-25 אגורות, ועם החזרתם לצרכן מוחזרים דמי הפיקדון.

בגלי צה"ל דווח כי ממשלת ברק, שאישרה בשעתו את החוק הבסיסי, השמיטה ברגע האחרון את בקבוקי הליטר וחצי מרשימת המוצרים החייבים בפיקדון, בעקבות התנגדותה של ש"ס שהיתה בשיא כוחה הפוליטי. ההסבר לכך נעוץ בעובדה שהמשפחות החרדיות צורכות מיליוני בקבוקי ליטר וחצי בשנה והפיקדון ייקר את מחירי המשקאות.

כעת, כשש"ס כבר לא בקואליציה, יהיה קשה בהרבה לסכל את הפיקדון. ח"כ דוד טל, שעבר מש"ס לעם אחד, אמר כי "מי שצורך פחיות או בקבוקים קטנים זה אנשים שיש להם כסף. את הבקבוקים הגדולים צורכות משפחות ברוכות ילדים ואנשים קשיי יום".

גם שר התמ"ת, אהוד אולמרט נחוש למנוע את הרחבת הפיקדון "מהניתוחים שהציגו לפניי לא היה לפיקדון איזשהו ערך", אמר אולמרט. במשרד התמ"ת מבטיחים הבוקר שגם אחרי הדיון בוועדת הכלכלה, דבר לא יישתנה בחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully