וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת: לשקול מחדש הענקת הפרס לתומרקין

4.2.2004 / 0:02

נימקה את הצעד בפניות רבות שביקשו לבטל את הענקת פרס ישראל לפסל בשל התנהגות והתבטאויות פוגעות. תומרקין: זה היה צפוי מראש, יצירותי לא השתנו בגלל הדברים שאמרתי

שרת החינוך, לימור לבנת, פנתה לוועדת פרס ישראל בבקשה לעיין מחדש בהחלטה להעניק פרס לפסל יגאל תומרקין. בקול ישראל דווח כי במכתב ליו"ר ועדת השופטים אומרת לבנת כי החליטה על צעד זה לאחר שקיבלה פניות רבות מאזרחים לבטל את הענקת הפרס לתומרקין בשל התנהגות והתבטאויות פוגעות של הפסל.

לבנת אמרה בכנסת כי "תומרקין קיבל הודעה על הכוונה להחזיר את הנושא לוועדה. הוא אמר כי יש לו מה לומר על הטענות שהועלו נגדו בימים האחרונים והוא יכתוב את הדברים לחברי הוועדה".

הפסל יגאל תומרקין אמר הערב בתגובה לדברי שרת החינוך לימור לבנת, כי יש לשקול שנית להעניק לו את פרס ישראל, כי "זה היה צפוי מראש. הפסלים שלי לא השתנו בגלל הדברים שאמרתי. אפשר רק להאשים אותי שאני לא 'פוליטקלי קורקט'".

מיד עם ההודעה על הענקת הפרס קרא יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, לשרת החינוך, לימור לבנת, לשקול מחדש את הענקת פרס ישראל לתומרקין. לדבריו, תומרקין מתייחס בצורה בוטה לערכי היהדות. "מגיע לו אות קלון ולא פרס", אמר.

תומרקין הגיב אז להודעה על הזכייה. "אני תמיד מופתע כשעושים דבר טוב. תמיד כולם נגדי. יש מדיניות לצמצם את צעדיי, את פועלי. יש לכם גרשונים לחגוג אותם" תומרקין התייחס בדבריו לצייר משה גרשוני, שסירב לקבל את פרס ישראל בשנה שעברה. תומרקין אמר אז שהפרס מגיע לו "עוד משנות ה-70", וכי בניגוד לגרשוני לא יסרב לקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully