וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדון הפינגווין: מכיכר רבין לחצר של רם אורן

12.3.2001 / 8:16

לאחר חודשים בהם היו מושא להתעללות פסלי הפינגווינים זכו אתמול לעדנה מחודשת; מאות הגיעו למכירה הפומבית של הפסלים; הזול ביותר נמכר ב-777 דולר היקרים ביותר 15 אלף דולר לזוג


פסלי הפינגווינים שהוצבו במשך מספר חודשים ברחובות תל אביב, כפר סבא, רעננה, הרצליה וראש העין, והפכו לא פעם למוקד התעללות מצד חוליגנים, זכו אתמול לעדנה מחודשת. מאות סקרנים, חובבי אומנות ובעלי ממון הגיעו לרחבת מוזיאון תל אביב כדי לצפות, אולי בפעם האחרונה, בפסלים ולנסות אף לרכוש אחד מהם במכירה הפומבית שהתקיימה במקום.

מתוך 200 פינגווינים שהוכנו ביוזמת חברת "קראו-סאיטקס" שרדו רק 175. 25 פסלים נהרסו כליל בתקופה בה הוצבו ברחובות הערים. השאר היו זקוקים לשיפוץ קל לפני מכירתם לכל המרבה במחיר.

בין הבאים למכירה הפומבית היה גם הסופר רם אורן שהביע את חיבתו לפסלים הצבעוניים. "אני מאוד אוהב אותם, יש ביניהם ממש חביבים ויפים", אמר אורן ל"ידיעות אחרונות". הוא הוסיף כי "הייתי רוצה להצליח לרכוש את זה שלבוש בחליפה ומחזיק ביד עיתון".

האווירה במכירה הפומבית היתה משועשעת, אך בין הפסלים נוצרו פערי מחירים שהגיעו למאות דולרים. היו שנמכרו במחיר ההתחלתי של 777 דולר והיו שעברו מאבק קשה ולבסוף נמכרו בעבור אלפי דולרים. הפינגווינים שנמכרו במחיר הגבוהה ביותר הם זוג הפינגווינים המוארים, של האמן ניסן גלברד, והם נרכשו במחיר כולל של 15 אלף דולר.

את המחיר השני בגובהו תפסו זוג הפינגווינים הצבעוניים של "ציפור עפה". בעלי חברת הפרסום "גיתם" שילמו עבורם 10,000 דולר. בנוסף הם רכשו גם ארבעה פינגווינים נוספים בעבור סכום כולל של 13 אלף דולר. רם אורן נאלץ להסתפק רק פינגווין "אדוני ראש הממשלה", של האמן עודד פיינגרש, ותמורתו הוא שילם 3,200 דולר.

במכירה הפומבית נאספו בסך הכל כ-300 אלף דולר. 25 אחוז מהסכום יינתן לאמנים שהשתתפו בפרוייקט והשאר יעבור לעיריות שבתחומם הוצבו הפסלים ואלו ישקיעו אותו במטרות חברתיות שונות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully