וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת יש"ע מציגה אלטרנטיבה מדינית

25.11.2003 / 7:42

התכנית אינה כוללת הקמת מדינה פלסטינית. הפלסטינים יוכלו להצביע בבחירות בישראל לפי מחוזות בחירה שישמרו על הרוב היהודי בכנסת. פינס: זו תכנית הזויה

אחרי שהשמאל והמרכז העלו לא מעט תכניות לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני החליטו בימין שהגיע הזמן להעלות הצעה משלהם. "מעריב" מפרסם היום כי מובילי היוזמה הם ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) ובנצי ליברמן ועדי מינץ ממועצת יש"ע.

עיקרי התכנית המדינית הם: לא תקום מדינה פלסטינית ממערב לירדן; ירושלים מאוחדת בריבונות ישראלית; לא תותר זכות השיבה לישראל; הפלסטינים יתחייבו לחנך לשלום ולהפסיק את ההסתה והטרור ימוגר. ח"כ ארדן הסביר כי מטרת התכנית היא להציע אלטרנטיבה מדינית שתתקבל על ידי הליכוד ומפלגות הימין. "מדובר גם על הקמת מועצה ציבורית של מומחים בתחומים שונים, כמו מזרחנים, כלכלנים, אנשי יחסים בינלאומיים ואנשי שב"כ ומוסד לשעבר. חברי המועצה ילוו את היוזמה ויגבשו את פרטיה לעומק".

במועצת יש"ע מבהירים כי התכנית תמומש בשלושה שלבים: מיגור הטרור, הקמת מנהלות ערביות עצמאיות בשטחים וכינון הסדר קבע אזורי. התכנית מציעה חלוקת מדינת ישראל והשטחים לקנטונים (מחוזות) - שמונה ישראלים ושניים פלסטיניים, אחד בעזה והשני בגדה. הפלסטינים יוכלו להצביע בבחירות בישראל אבל לפי מספר קבוע של נציגים - כך שהרוב היהודי יישמר. השיטה מבוססת על הבחירות המנוהלות בארה"ב. עפ"י הפרסום, הפלסטינים יזכו באזרחות ישראלית אם יחפצו בה. ראש הממשלה יהיה תמיד יהודי אך סגנו יוכל להיות ערבי - בהתאם לחזון זאב ז'בוטינסקי.

עדי מינץ מסביר כי מדובר עדיין בדיונים ראשוניים בתכנית והיא תוצג במלואה בעוד כשבועיים. לדבריו, במקביל עלתה גם הצעה שתאפשר לפלסטינים להצביע בבחירות בירדן. בעמאן, כצפוי, לא קיבלו על כך הודעה מוקדמת.

מספר רבנים מובילים ביש"ע, בראשם הרב שלמה אבינר, כבר הודיעו כי לא יקבלו את התכנית המדינית החדשה. לא ברור אם מישהו בצד הפלסטיני עשוי לקבל את היוזמה המדינית. מזכ"ל העבודה, אופיר פינס, אמר הבוקר כי מדובר בתכנית הזויה ותמהונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully