וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת ישראל: "הממשלה באוסטריה כוללת בתוכה אלמנטים ניאו נאצים"

6.2.2000 / 13:09

התקפת ונדליזם על שגרירות אוסטריה בשבדיה

בהודעה שפירסמה ממשלת ישראל בעקבות דיון במצב באוסטריה נאמר כי ממשלת אוסטריה כוללת בתוכה אלמנטים ניאו נאצים. "זהו יום שחור לדמוקרטיה האוסטרית ויום עצוב למשפחת האומות החופשיות" נאמר בהודעה. עוד נמסר כי הממשלה החדשה בוינה מעוררת בישראל דאגה עמוקה.
ישראל כבר החזירה את שגרירה בוינה, נתן מרון, שהשתתף היום בדיון. ישראל גם הכריזה על היידר כאישיות לא רצויה בארץ.
ראש הממשלה, אהוד ברק, אמר שהוא תומך בפעילויות נוספות נגד האוסטרים בתגובה על צירופו של היידר לקואליציה.
בשבדיה הושחת משכנה של שגרירות אוסטריה במאלמו. אלמונים ריססו את קירות הבניין בספריי שחור וכתבו סיסמאות בגנות היידר. סמלה של אוסטריה רוסס בצלב קרס וחלונות השגרירות נופצו.
משטרת מאלמו מסרה שנסיון הצתת הבניין לא עלה יפה.
אלפי מפגינים שהתגודדו בוינה בסוף השבוע המטירו על שרי הממשלה החדשה ביצים, עגבניות ואבנים. השרים נאלצו לעבור במנהרות תת קרקעיות על מנת להגיע לטקס השבעתם בארמון הנשיאות.
המתגודדים הפגינו במחאה על השבעת הממשלה החדשה בשותפות "מפלגת החרות" של יורג היידר. בהפגנה נפצעו 11 מפגינים, 43 שוטרים ושני אנשים נוספים. שבעה מפגינים נעצרו על ידי כוחות המשטרה שנאלצו להשתמש בזרנוקי מים וגז מדמיע כדי להשליט סדר.
המפגינים קראו "היידר פשיסט" ונופפו בכרזות בגנות היידר ומפלגתו.
מנהיג מפלגת החרות, יורג היידר, התייחס הבוקר להפגנות האלימות וקרא למפגינים להמנע מאלימות: "כן לחופש הביטוי, כן לחופש ההפגנה, לא לאלימות". הקנצלר החדש של אוסטריה אמר: "לא העלינו היטלר חדש וההשוואות של התקשורת לא מתקבלות על הדעת".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully