וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסקנות אישיות בצה"ל בעקבות מותו של חייל מאש כוחותינו לפני שנתיים

27.12.2000 / 21:41

הרמטכ"ל החליט כי מפקד גדוד בגולני לא יועלה בדרגה ולא יקודם לאור ממצאי ועדה שבדקה את מותו של סמל אהוד זך בדצמבר 98'; טעה בהערכתו את מפקד המחלקה למרות שהוזהר על ידי פקודיו


הרמטכ"ל, רב אלוף שאול מופז, החליט הערב כי מפקד גדוד בגולני לא יועלה בדרגה בשלוש השנים הקרובות ולא ימונה לתפקיד פיקודי-מבצעי. זאת, לאור מסקנות דו"ח ועדת בדיקה אותה מינה לחקר אירוע בו נהרג סמל אוהד זך ז"ל מאש כוחותינו במהלך פעילות מבצעית בלבנון בדצמבר 1998.

מופז, נפגש היום עם בני משפחתו של זך ז"ל. הפגישה התקיימה בעקבות השגה, שהגישו בני משפחת זך ליועץ המשפטי לממשלה. הרמטכ"ל הבהיר לבני משפחת זך, כי התאונה הטראגית נגרמה בשל שורת טעויות מקצועיות של מפקד המחלקה וחייליו. עוד קבע הרמטכ"ל, כי מפקד הגדוד התרשל בכך שאישר למפקד המחלקה לצאת למארב כמפקד הכח. זאת, למרות שהיה יכול להעריך את רמתו המקצועית הלקויה, במיוחד לאחר שקיבל מכתב מפקודיו המתריע על כך. מופז קבע עוד כי יש לראות משגה בכך שמפקד הפלוגה לא יצא למארב בראש בכח.

בהודעה שפירסם הערב דובר צה"ל נכתב כי כחלק מלקחי האירוע המצער, מינה הרמטכ"ל ועדה צה"לית בראשות האלוף דורון אלמוג, שבחנה את מסלול הכשרתם של מפקדי המחלקות בצה"ל. מסקנות הוועדה ויישומן בצה"ל הוצגו בפני משפחת זך. הרמטכ"ל שב והביע את תנחומיו הכנים למשפחה על מותם של בנם אוהד, ז"ל. לדברי דובר צה"ל, משפחת זך הודתה לרמטכ"ל על דרך טיפולו של צה"ל במקרה כאוב זה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully