וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג"ד בשריון קיבל נזיפה חמורה על הענקת חרבות שנבזזו

24.11.2002 / 12:28

מפקדי יחידות מצטיינות קיבלו את "אותות ההוקרה" בטקס חגיגי בהשתתפות כל חיילי הגדוד; בעבר שפט המפקד חיילים שנחשדו בביזה כשעל שולחנו אקדח שנבזז; המג"ד קיבל נזיפה חמורה

מג"ד בשריון קיבל נזיפה חמורה לאחר שהעניק לפלוגות מצטיינות חרבות שנבזזו מהמוקטעה בשכם. המפקד עצמו העמיד לדין שלושה חיילים מהגדוד שלו, בשל ביזת ציוד פלסטיני במהלך מבצע "חומת מגן". הוא גזר עליהם 28 ימי מחבוש, והדיח אותם מיחידותיהם. חיילים בגדוד אמרו לקול ישראל כי מדובר ב"מוסר כפול" של המג"ד.

החרבות הוענקו למפקדי פלוגות מצטיינות על ידי המג"ד, בטקס חגיגי בו השתתפו כל חיילי הגדוד. באותו האירוע חילק הרס"ל הגדודי פריטים נוספים שנלקחו מהמוקטעה, כמו כפייה ו"מזכרות" אחרות.

מצה"ל נמסר בתגובה כי הפרשה נחקרה, והמג"ד נענש. בגדוד טענו בתחילה כי לא מדובר בחרבות אלא בברזלים שנמצאו במוקטעה ונהפכו לחרבות. לפי המידע, בזמן ששפט את החיילים שנחשדו בביזה, על שולחנו של המג"ד היה מוצג אקדח שגם הוא נלקח כשלל מהמוקטעה.

דניאל, חייל משוחרר מהגדוד, מספר כי המפקדים שקיבלו את החרבות ידעו כי מדובר ברכוש שנבזז. הוא מספר כי חיילים ששאלו את המג"ד לגבי חוקיות המתנות נענו כי "הכל באישור". "לדעתי מפקד כזה לא צריך להישאר בצבא", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully