וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הרווחה התעמת עם נציגי האוצר בדיון על הנכים: "כחלון הבטיח כסף"

17.1.2018 / 10:58

נציגי הרווחה והאוצר יצאו מהוועדה להתייעץ במתווה קצבאות הנכים, מאחר שהאוצר לא מוכן לחוקק התחייבות לשתי הפעימות הנוספות. שם, צעק ניסנקורן על ראש המטה של כחלון: "מה שאתם עושים זו רמאות". הנכים: "עכשיו הבנו מי הנוכל האמיתי"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

דיון שהתקיים היום (רביעי) בוועדת העבודה והרווחה, בהשתתפות השר חיים כץ, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ראש המטה של שר האוצר נדב שטיינברגר ומנכ"ל המשרד שי באב"ד, עלה לטונים צורמים לאחר שהוצפו המחלוקות בין האוצר לרווחה במתווה הנכים. במהלך הדיון צעקו הצדדים זה על זה וקראו למהלכי האוצר "רמאות". נציגי הנכים אף פנו לבאב"ד עם סיום הדיון ואמרו: "עכשיו הבנו מי הנוכל האמיתי".

הדיון עסק במחלוקת המרכזית סביב המתווה, והיא שאלת הפעימות – אף שהתחייבו באוצר לתקצב את מתווה הקצבאות החדש, לא נחקקה התחייבות לשלוש פעימות נוספות. שטיינברגר ובאב"ד יצאו יחד עם ניסנקורן והשר כץ אל מסדרונות הכנסת להתייעצות, שם אמר כץ: "כחלון אמר שהוא יעביר לי את הכסף. אני גמרתי, תעשו מה שאתם רוצים. זו רמאות", וניסנקורן קרא: "מה שאתם עושים זה לרמות".

ועדת הרווחה והעבודה בהשתתפות חיים כץ, הכנסת, ירושלים, 17 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הדיון בוועדה, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

באב"ד אמר: "אני מקווה שהדבר הזה יגיע למיצוי, כי זה מחדל. זה כבר היה אמור להיכנס. כל העיכובים האלה לא נכונים. שר האוצר דיבר על 4.2 מיליארד שקל וזה מה שיקרה. מה שעבר כרגע בהחלטת הממשלה זה שתי הפעימות הראשונות של 2.141 מיליארד שקל, שאמור להגיע בשתי פעימות. הפעימות השלישית והרביעית צריכות להגיע לתקצוב בשנת 2020".

בתגובה, צעקו באולם על באב"ד: "אלה הבטחות על הקרח. כסף מביאים בחוק. את זה תעשו ב'נטו כחלון'".

בתחילת הדיון ובטרם יצא להתייעצות עם נציגי האוצר, אמר השר כץ: "זה מה שהצלחנו להביא. היום בערב נשב באוצר ואולי נצליח להביא עוד כסף. אני השר היחיד שנכנס למלחמה". ניסנקורן הוסיף: "קבענו שהקצבה תוצמד לשכר במשק. אני מקווה שהאוצר לא יברח מזה". בהמשך, אמר ח"כ אילן גילאון (מרצ) כי "ראש הממשלה אמר שזה רגע היסטורי, אבל זאת הייתה תרמית אחת גדולה. זה היה אותו בנימין נתניהו שדאג שיעלו לו את השכר כי הוא נשחק".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דיון בנושא מתווה קצבאות הנכים בועדת העבודה והרווחה, בהשתתפות חיים כץ, אולם ירושלים בכנסת, 17 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
גילאון בוועדה, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully