וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר את הסכם הפיוס עם טורקיה; שלושה שרים התנגדו

בצל מחאת משפחות הנעדרים בעזה הובא הסכם הפיוס, שנחתם אתמול, לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני, חרף התנגדות ליברמן, בנט ושקד. לוואלה! NEWS נודע כי בראש הוועדה להשבת גולדין, שאול ומנגיסו יעמדו נתניהו, כחלון ודרעי

צילום: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן , עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר היום (רביעי) את הסכם הפיוס שנחתם אתמול עם טורקיה, בתמיכת שבעה שרים. שר הביטחון אביגדור ליברמן, שרת המשפטים איילת שקד ושר החינוך נפתלי בנט התנגדו להסכם.

כמו כן, בעקבות דרישתו של שר האוצר משה כחלון תוקם ועדה להחזרת החללים השבויים אורון שאול והדר גולדין, והאזרח המוחזק ברצועת עזה אברה מנגיסטו. לוואלה! NEWS נודע כי בראשה יעמדו ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר כחלון ושר הפנים אריה דרעי. לפי הודעת לשכת ראש הממשלה צוות השרים "ילווה ויטפל באופן רצוף בנושא השבויים והנעדרים, לרבות יצירת מנופים על החמאס".

לקריאה נוספת:
הקבינט מתכנס לאישור הסכם הפיוס; משפחת שאול: "נשתק את המדינה"
ישראל וטורקיה הכריזו על הסכם הפיוס; נתניהו: "הסגר על עזה יישמר"
קורצים לימין: התנגדות השרים לפיוס עם טורקיה טובה בעיקר לסקרים

שר האוצר משה כחלון, סיעת כולנו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
כחלון/נועם מושקוביץ

ממשפחתו של הדר גולדין נמסר: "אנו מביעים צער עמוק ואכזבה על ההחלטה שקיבלה ממשלת ישראל, לאשר את ההסכם עם טורקיה, מבלי לכלול את השבת בנינו הדר ואורון ובניגוד למה שהובטח לנו על ידי ראש הממשלה. מדובר בהסכם שהוביל ראש הממשלה, בצעד לא דמוקרטי, אשר נוגד את הערכים הבסיסיים של צה"ל ומדינת ישראל מיום הקמתה של המדינה. ראש הממשלה הפך את חמאס לצד בהסכם באמצעות טורקיה, שלוקחת חסות על הארגון. בכך מעודד ראש הממשלה את הטרור מעניק פרס לחמאס".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בתום הישיבה: "עלינו לעשות הרבה יותר כדי להחזיר את הבנים הביתה ולכן דרשתי היום בקבינט לקיים דיון והכרעה על הרעה משמעותית בתנאי אסירי החמאס, יחד עם הפעלת מנופי לחץ נוספים כדי להשפיע על הארגון להחזיר את הנעדרים. הקבינט קיבל את עמדתי ובתוך שבועות הוא יכונס לדון בנושא הרעת התנאים של אסירי חמאס".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
איילין, אביו של אברה מנגיסטו הנמצא ברצועת עזה, מחוץ לישיבת הקבינט. נועם מושקוביץ
"צדק למנגיסטו". איילין, אביו של אברה/נועם מושקוביץ

ארדן הוסיף: "לבי יוצא אל משפחות שאול וגולדין, פגשתי את ההורים ואת בני המשפחה השבוע בכנסת, שמעתי את זעקתם. הבטחתי להם שאגיע לקבינט ואשאל את השאלות הקשות בטרם אקבל את החלטתי. כך עשיתי". ארדן ציין גם: "לבי יוצא גם אל משפחתו של אברה מנגיסטו שמוחזק עדיין בעזה".

הוא הסביר כי חקר רבות את הסוגיה ולא השכנע כי טורקיה יכולה לכפות על חמאס להשיב את הנעדרים. "אך צודקים גם האומרים שמכתב הצד שצורף להסכם הפיוס ועוסק בסוגיית השבת בנינו מעזה אינו מהווה התקדמות משמעותית בסיכוי להחזרתם, ולכן לאור דרישתי הקבינט ידון ויכריע בתוך שבועות על נושא תנאי אסירי החמאס וצמצומם כמנוף לחץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ראש הממשלה הפך את חמאס לצד בהסכם". חבריו של אורון שאול/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר השיכון יואב גלנט, חבר הקבינט, בירך על אישור ההסכם עם טורקיה: "זהו הסכם חיוני לבטחון ישראל וליציבות האזור. בכל הסכם ישנן גם פשרות, אבל באחריותנו כקבינט לזהות את החשיבות האסטרטגית של פעולות לטווח רחוק, כאשר מדובר בנושאים הנוגעים לביטחון ישראל. טורקיה היא אחת מארבע המדינות המוסלמיות המרכזיות באזור וחשוב לשמר אותה קרוב ככל הניתן לצדנו. האויבים האמיתיים של ישראל הם איראן וארגוני הטרור ובהם עלינו לרכז את מאבקנו. בו-זמנית, עלינו לכרות בריתות וליצור קשרים עם כל הגורמים האחרים. כאשר העולם כולו מתמודד עם איומים מורכבים, הסדר בינינו לבין טורקיה הוא צעד נכון וחשוב".

משפחות החללים הנעדרים מחו על הסכם הפיוס בטענה כי הוא אינו מכיל התייחסות להשבת בניהם. אתמול נועדו המשפחות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם מזכ"ל האו"ם באן קי מון שביקר בישראל והביעו את מורת רוחם על ההסכם.

(עדכון ראשון: 13:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully