וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן הושבע לתפקיד שר הביטחון: תומך בפתרון שתי המדינות

משה שטיינמץ וטל שלו, כתבתנו הפוליטית

31.5.2016 / 1:20

הכנסרת אישרה את הרחבת הממשלה ושר הביטחון החדש נשא נאום פייסני: "ביוזמה הערבית יש אלמנטים חיוביים". נתניהו: "מחויב לשלום עם שכנינו הפלסטינים". בשמאל תקפו את המינוי: "שר פשיסט קלאסי"

צילום: ערוץ הכנסת, עמוד הפייסבוק של אביגדור ליברמן; עריכה: מתן חדד

הכנסת אישרה אמש (שני) את הרכב הקואליציה החדש לאחר שהממשלה אישרה הבוקר פה-אחד את צירוף מפלגת ישראל ביתנו ואת מינויו של אביגדור ליברמן לשר הביטחון. זאת אחרי שהושגה פשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החינוך נפתלי בנט סביב השינוי בקבינט המדיני-ביטחוני, שהוצע על ידי שר הבריאות יעקב ליצמן.

55 חברי כנסת הצביעו בעד מינויו של ליברמן לשר הביטחון, 43 התנגדו וחבר כנסת אחד נמנע. בנוסף לכך, אישרה המליאה את מינויה של סופה לנדבר לשרת העלייה והקליטה ואת מינויו של צחי הנגבי לשר בלי תיק. מיד לאחר ההצבעה הצהירו אמונים השרים החדשים.

במסיבת עיתונאים לאחר ההצבעה בכנסת אמר נתניהו כי הוא "מחויב לשלום עם שכנינו הפלסטינים וכל שכנינו. יוזמת השלום הערבית כוללת מרכיבים חיוביים שיכולים לסייע לשקם משא ומתן קונסטרוקטיבי עם הפלסטינים. אנחנו מוכנים לנהל משא ומתן עם מדינות ערב על עדכון היוזמה באופן שהיא תשקף את השינויים הדרמטיים שהתחוללו באזורנו מאז 2002, אבל תשמור על היעד המוסכם של שתי מדינות לשני עמים". הוא הוסיף כי הוא "מקדם בברכה את נאומו האחרון של נשיא מצרים א-סיסי ואת כוונתו לקדם שלום באזור".

שר הביטחון החדש אמר כי הוא "מסכים לכל הדברים, כולל שתי מדינות לשני עמים". "דיברתי לא פעם על הכרה בשתי מדינות, תמכתי מאוד בנאום בר אילן. נאומו של א-סיסי היה חשוב מאוד והוא יוצר הזדמנות אמיתית. חובה עלינו לנסות להרים את הכפפה", אמר ליברמן. "גם ביוזמה הערבית יש אלמנטים חיוביים שמאפשרים דיאלוג".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון הנכנס אביגדור ליברמן בהצהרות לתקשורת בכנסת. לשכת העיתונות הממשלתית
"נאומו של א-סיסי היה חשוב מאוד". ליברמן, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית

להצבעה קדם דיון סוער במליאה. ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אמר בדיון בנושא כי ליברמן הוא "שר פשיסט קלאסי". ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) אמר כי "מדובר באחת ההחלטות הנוראיות ביותר שהממשלה קיבלה".

לפני ההצבעה, אמר בנט כי ישקול לתמוך בהצעת החוק של ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) להגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות. במסגרת שעת שאלות שהופנו אליו בתור נציג הממשלה במליאת הכנסת, אמר יו"ר הבית היהודי בתגובה לשאלתה של ח"כ מיכאלי כי הוא "מסכים שכוח משחית וכוח מוחלט ודאי משחית. הכיוון מבורך וראוי, אך זה לא צריך להיות מכוון ספציפית לנתניהו וצריך לאפשר קדנציות מלאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ישיבת ממשלה במשרד ראש הממשלה, מאי 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

לאחר אישור הרחבת הקואליציה, נשא נתניהו דברים בישיבת סיעת הליכוד. הוא בירך את ח"כ הנגבי על מינויו לשר ללא תיק, את ח"כ מיקי זוהר על הישארותו בממשלה ואת השר זאב אלקין שפינה את כסאו לח"כ לנדבר שהתמנתה לשרת הקליטה.

"ממשלה רחבה בראשות הליכוד תמשיך במדיניות אחראית, תקיפה בביטחון ובאותה מידה נחפש נתיבים לשלום, בעיקר בנתיב האזורי", אמר נתניהו. "אני קורא להרחיב את הממשלה ולקרוא לכל אלה שרוצים לתת כתף לשני האתגרים האלה, שלום וביטחון, להצטרף ולתת לכך הזדמנות".

(עדכון ראשון: 18:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully