וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את מינוי ליברמן לשר הביטחון; ליצמן: "לא רצינו בחירות"

דב גיל-הר, טל שלו ויקי אדמקר

30.5.2016 / 11:23

אושר פה אחד מינויים של חברי הכנסת מישראל ביתנו. שר הבריאות, שהציע את הפשרה שהביאה לפתרון המשבר הקואליציוני, אמר לאולפן וואלה! NEWS כי כל הצדדים "יישרו קו". ח"כ שלח תקף את הסידור הזמני: "קשקוש"

עריכת תוכן: לירן מוסלי וסוגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן,

הממשלה אישרה היום (שני) פה אחד את מינויים של אביגדור ליברמן וסופה לנדבר לתפקידי שר הביטחון ושרת הקליטה. עוד אושר כי ח"כ צחי הנגבי ימונה לשר בלי תיק במשרד ראש הממשלה. הבוקר הסביר לאולפן וואלה! NEWS שר הבריאות יעקב ליצמן, שתיווך בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החינוך נפתלי בנט במשבר הקואליציוני של היממות האחרונות, את הצעת הפשרה שהביאה לסיומו. "הצעתי שראש המל"ל (המועצה לביטחון לאומי) שמשתתף גם ככה בקבינט יעדכן וידווח לחברי הקבינט". לדעת ליצמן, "ראש המל"ל הוא איש רציני שמעדכן את כולם ואפשר לסמוך עליו".

הוא ציין כי בהתחלה היה קשה לתווך בין הצדדים, אולם "כולם יישרו קו, לא רוצים בחירות". לפי הצעת שר הבריאות, ראש המל"ל או סגנו יהיה אחראי על העברת מידע לקבינט עד שהוועדה, שעל הקמתה הורה נתניהו, תסיים את עבודתה ותגיש את המלצותיה לשינויים בפורום הבכיר. "אנחנו נחכה עד השלמת המסקנות של הוועדה", הוסיף ליצמן בשיחה.

פתרון המשבר בין הצדדים סלל את הדרך לאישור מינוייהם של אביגדור ליברמן לשר הביטחון ושל סופה לנדבר לשרת הקליטה. ליצמן נשאל לדעתו על מינוי ליברמן לשר הביטחון ואמר: "אי אפשר להגיד שמשום שאין לו ניסיון אז לא יתפוס, גם לי אין ניסיון בבריאות. צריך להיות ישר, לעבוד רציני ולשמור על כולם. אני בטוח שיש לו את זה".

לקריאה נוספת:
תם המשבר בקואליציה: הממשלה תאשר היום את מינוי ליברמן לשר הביטחון
המשבר בקואליציה: בבית היהודי לוחצים על נתניהו לקבל את פשרת ליצמן
בנט מתעקש על שינוי בקבינט: "אלחם על כך בממשלה - או מחוצה לה"

ישיבת ממשלה במשרד ראש הממשלה, מאי 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
מינוי השרים אושר פה אחד/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

השר מסיעת יהדות התורה דיבר באולפן על האפשרות להרחבת הקואליציה בצירופן של המחנה הציוני או יש עתיד. לדבריו, הקריאה של נתניהו ליו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג רצינית. "אני בטוח שיש כל כך הרבה ניגוד דעות בין חברי הקואליציה בכל כך הרבה דברים, ובכל זאת הם יושבים ביחד, זה לא אומר. אני לא מבין בניהול חוץ וביטחון ולא מתערב בזה, אבל לא רואה בזה סתירה". עם זאת, הבהיר כי סיעתו לא תשב עם יש עתיד בקואליציה. "אין לי בעיה לשבת עם הרצוג", הוסיף.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ח"כ שלח: "מתחולל פה מחול ציני על חשבון הדברים החשובים בישראל"

חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד) תקף בריאיון לאולפן וואלה! NEWS את הפשרה שהושגה וכינה אותה "קשקוש". "גם בהצעת החוק שהגשתי בשבוע שעבר וגם במה שדיברתי עליו בשנה וחצי האחרונות, בעיניי מי שצריך להיות יועץ לחברי הקבינט זה מישהו מאנשי המל"ל ולא מזכיר צבאי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גם לי אין ניסיון בבריאות". ליצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "הבעיה עם דרישת בנט היא שהייתה חלקית והוא גם לא התכוון אליה. מה שצריך להיות זו עבודה יסודית שבה יתוקנו דרכי הקבינט בדרכים הבאות: כל חבר קבינט יחויב להקדיש זמן לקבינט. לחבר הקבינט אין מקור מידע, אין לו אדם שירכז עבורו עבודת מטה וראש המל"ל לא יעשה את זה". שלח טען כי לא מתייחסים ברצינות למל"ל, "אין למל"ל אפילו ראש בכלל, יש לו ראש זמני, זו הרצינות שבה ראש הממשלה מתייחס לזה".

שלח הסביר כי היועץ לקבינט צריך להיות אדם עצמאי שחובת האמון שלו היא כלפי שרי הפורום. "אם ראש ממשלה כמו נתניהו רוצה שהקבינט יהיה חלש ומוחלש, ראש המל"ל לא ישנה את זה". בדבריו הוא התייחס למינוי הוועדה ואמר: "מינו אנשים באמת מכובדים שאני לא מבין למה הם מוכנים להיות חלק בפארסה הזו כל פעם. מתחולל פה מחול ציני על חשבון הדברים הכי חשובים בישראל ובנט הצטרף אליו".

עופר שלח באולפן, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"דרושה עבודה יסודית לתיקון עבודת הקבינט". ח"כ שלח/ראובן קסטרו

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, הסבירה בריאיון לאולפן את עמדת מפלגתה. "ראש הממשלה הבין שזו דרישה נכונה ומאוד ראויה והכי נכון לו לקבל אותה ולפעול לטיוב של עבודת הקבינט", אמרה. לדבריה, מטרת הצעדים היא לקבל מידע רציף, עמוק ורחב כדי לקבל החלטות מושכלות. "אין לנו איזו מטרה של התנגדות לראש הממשלה אלא מטרה אחת אחרת - חברי הקבינט חייבים להיות מעודכנים באופן רציף. מבחינתנו שיעבור מידע מקיף לאורך כל הדרך על כל נושא וכך חברי הקבינט יוכלו לעבוד ולא לקבל את הדברים באופן חלקי ורק בזמנים מסוימים".

ביקור בבית של שולי מועלם בגוש עציון. מערכת וואלה!
"אין לנו איזו מטרה של התנגדות לראש הממשלה". מועלם/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully