וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבעת אי-אמון וחומוס יום הולדת במזנון: עוד לילה לבן בכנסת

משה שטיינמץ

30.7.2015 / 10:25

אף שהאופוזיציה הפכה את ההצבעה על "החוק הנורבגי" להצבעת אי-אמון, הוא זכה לתמיכת ליברמן ועבר ברוב של 64 ח"כים. בדיון על חוק ההזנה בכפייה התפרץ ח"כ חזן והוצא מהמליאה. ומי הגיע הפעם בלבוש לא הולם?

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

בין ההצבעות על חוקים לנאומים הנוקבים על דוכן המליאה, מצאו חברי הכנסת זמן במהלך הלילה (חמישי) להתאסף לרגע מרגש וחוצה מפלגות. במרפסת של מזנון הכנסת התכנסו נפתלי בנט מהבית היהודי, גלעד ארדן מהליכוד, ציפי לבני ואיילת נחמיאס-ורבין מהמחנה הציוני וניגבו יחד חומוס שהובא להם משער שכם. כשלחגיגה הצטרף גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הוא הפתיע כשביקש להפוך את המאורע לחגיגת יום הולדת עבור ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) שישבה במקום. "רק משום שאני אוהב אותך אני לא שר לך", אמר לה אדלשטיין בבדיחות.

את הלילה פתחה ההצבעה על "החוק הנורבגי", הקובע ששר יכול להתפטר מהכנסת ואת מקומו ימלא הבא בתור ברשימת מפלגתו. מעט אחרי חצות משכה האופוזיציה את הסתייגויותיה, וההצבעה נקבעה לשעה 1:50. בניגוד לליל ההצבעות על תקציב המדינה בתחילת החודש, שזכה לכינוי "ליל הפיג'מות" לאחר שהשר יובל שטייניץ הוקפץ למקום בפיג'מה כדי להבטיח רוב לקואליציה, הפעם היטיבו חברי הכנסת להגיע בלבוש מוקפד למרות השעה המאוחרת, מלבד השר יריב לוין שהגיע בחולצת פולו ירקרקה. "תראו איך אתם נראים – עייפים, טרוטי עיניים, גוררים שרים וח"כים באמצע הלילה להעביר את החוק. שרים מגיעים בפיג'מה", העיר ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני). "זו לא הפיג'מה שלי", השיב לו לוין.

פוסט שהעלתה ח"כ שלי יחימוביץ' בפייסבוק, ליל 29 ביולי 2015. מתוך עמוד הפייסבוק של שלי יחימוביץ', צילום מסך
"עייפים וטרוטי עיניים". ח"כ תמר זנדברג תופסת תנומה, הלילה/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של שלי יחימוביץ'

בסופו של דבר אישרה מליאת הכנסת את "החוק הנורבגי" ברוב של 64 חברי כנסת לעומת 51 מתנגדים. החוק אף זכה לחיזוק מצד חברי סיעת ישראל ביתנו, שהצביעו בעדו אף שהאופוזיציה הפכה את ההצבעה על החוק בקריאה שלישית להצבעת אי-אמון. זאת במטרה להביך את היו"ר אביגדור ליברמן, שהודיע זה מכבר שהוא תומך בחוק, ונאלץ להצביע בעד הממשלה שאותה שב ותקף בתקופה האחרונה. על כך תקף אותו יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג בציוץ בטוויטר, שבו כתב: "ליברמן מתייצב עם הקואליציה אחרי שהכריז הבוקר ואתמול ושלשום ובשבוע שעבר שהיא חייבת לסיים את דרכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מתוך עמוד הטוויטר של ח"כ סתיו שפיר, 30.07.2015. מתוך חשבון הטוויטר של סתיו שפיר, צילום מסך
השעות הקטנות נותנות את אותותיהן/צילום מסך, מתוך חשבון הטוויטר של סתיו שפיר

השעה המאוחרת לא מנעה מהרוחות במשכן להתלהט. בתום ההצבעה הראשונה ביקש ח"כ אורן חזן (הליכוד) את רשות הדיבור והתייחס לסערה סביב פינוי המבנים בבית אל. ויכוח התפתח בין ח"כ חזן לבין ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) וזו אמרה לו: "אתה משוגע". בתגובה הצהיר חזן שיגיש נגדה תלונה לוועדת האתיקה בגין הסתה. מאוחר יותר אמרה ח"כ בירן לוואלה!NEWS כי האיום של חזן להגיש נגדה תלונה "מופרך וחצוף" וכי היא עומדת מאחורי דבריה. "חזן התנהג בבית אל כמו אחרון נערי הגבעות, ואני מייעצת לו, רגע לפני התלונה, לזכור שממש לא מומלץ לצאת לשמש כשיש לך חמאה על הראש", אמרה בירן. עם חלוף השעות חזן סירב להירגע, ובדיון על חוק ההזנה בכפייה שהתחיל זמן קצר לאחר מכן, הוא התפרץ בקריאות ביניים רבות והוצא מן האולם.

"את ה-D9 צריך להרים על הממשלה הרעה הזו"

כשעה לאחר שהסתיימה ההצבעה על "החוק הנורבגי", ורק לאחר שרוב חברי הכנסת כבר עזבו את המשכן, הודיעה האופוזיציה כי ההצבעה על חוק ההזנה בכפייה תתקיים בשעה 5:10 לפנות בוקר. לפני שהחלה ההצבעה עלה לדוכן ח"כ הרצוג ותקף את הממשלה. "במושב הזה השגנו הישגים שמאותתים על הקצה של הממשלה הזו", אמר. בהתייחסו להתבטאות מעוררת המחלוקת של ח"כ מוטי יוגב על בג"ץ בנוגע לפינוי בבית אל, אמר הרצוג: "את ה-D9 צריך להרים על הממשלה הרעה הזו. אנו מסיימים מושב עם ממשלה שלא עושה כלום, רק עוסקת בהישרדות שעה-שעה".

ליל ההצבעות הסתיים בסופו של דבר בשעה 6:15. חוק ההזנה בכפייה, שיאפשר הזנה בכפייה של אסירים ביטחוניים שישבתו רעב, אושר ברוב של 46 חברי כנסת לעומת 40 מתנגדים.

פוסטים שהעלתה השרה מירי רגב בפייסבוק, ליל 29 ביולי 2015. מתוך עמוד הפייסבוק של מירי רגב, צילום מסך
פוסטים שהעלתה השרה מירי רגב בפייסבוק, ליל 29 ביולי 2015/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של מירי רגב
פוסטים שהעלתה השרה מירי רגב בפייסבוק, ליל 29 ביולי 2015. מתוך עמוד הפייסבוק של מירי רגב, צילום מסך
פוסטים שהעלתה השרה מירי רגב בפייסבוק, ליל 29 ביולי 2015/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של מירי רגב
פוסטים שהעלתה השרה מירי רגב בפייסבוק, ליל 29 ביולי 2015. מתוך עמוד הפייסבוק של מירי רגב, צילום מסך
פוסטים שהעלתה השרה מירי רגב בפייסבוק, ליל 29 ביולי 2015/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully