וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפיסה ראשונה של טיל קסאם מוכן לשיגור בגדה

29.9.2002 / 19:11

הטיל כוון לעבר התנחלות קדומים באזור שכם מכפר סמוך; ליד חברון נעצרו מבוקש ואדם שהיה אמור לבצע פיגוע התאבדות; ישראלי נפצע קל מירי ליד אבני חפץ; הוסר העוצר בחברון

טיל קסאם מוכן להפעלה שכוון לעבר ההתנחלות קדומים התגלה הערב בכפר ג'ית שבאזור שכם, הסמוך לקדומים. בגלי צה"ל דווח כי הטיל היה מורכב על גבי משגר והכיל חמישה קילוגרמים של חומר נפץ. מדובר בפעם הראשונה בה מתגלה ביהודה ושומרון טיל קסאם מוכן להפעלה.

פלסטינים פתחו הערב באש לעבר מוצב צה"ל סמוך לנווה דקלים שברצועת עזה. בגלי צה"ל דווח כי לא היו נפגעים. חיילי צה"ל השיבו אש לעבר מקורות הירי. צה"ל הסיר היום בשעות אחר הצהריים את העוצר שהוטל על חברון.

כוחות הביטחון הגבירו הבוקר את ההיערכות סביב שדות התעופה ברחבי הארץ בעקבות התרעות על כוונת מחבלים לנסות לבצע פיגועים בנמלי התעופה. דובר רשות שדות התעופה, פיני שיף, מסר בתגובה כי בנמל תעופה בן גוריון לא מתבצעת כל היערכות מיוחדת וכי לא ידוע לו על התרעות מיוחדות.

כתבי "הארץ", עמוס הראל, ארנון רגולר והסוכנויות מוסיפים:

כוחות הביטחון עצרו היום לפנות בוקר בעיירה דורה שמדרום לחברון את איש המודיעין המסכל, ג'מאל מחמוד רג'וב, ועמו אדם נוסף שאותו תכנן רג'וב לשגר לבצע פיגוע התאבדות - כך מסרו מקורות ביטחוניים ישראלים. ישראל מייחסת לרג'וב אחריות לפיגועי ירי רבים באזור חברון.

4 פצצות מרגמה נורו לעבר התנחלויות ברצועה

אזרח ישראלי נפצע הבוקר קל מאוד בפיגוע ירי סמוך להתנחלות אבני חפץ שממזרח לטול כרם. הוא הצליח להגיע למחסום טייבה שמדרום לטול כרם, שם קיבל טיפול רפואי. ארבע פצצות מרגמה נורו הבוקר לעבר התנחלויות בדרום רצועת עזה. לא היו נפגעים.

מקורות פלסטיניים דיווחו כי הלילה נהרג אחד ממפקדי הזרוע הצבאית של החזית העממית בטול כרם כתוצאה מפיצוץ בעת הכנת מטען. ההרוג, חאדר טאלב, בן 25, נהרג בכניסה למחנה הפליטים בעיר. הלילה עצר צה"ל שלושה מבוקשים צפונית מערבית לשכם.

ישראל תתיר החל מהיום, עם תום חג הסוכות, את כניסתם של 33 אלף פלסטינים לתחומי הקו הירוק. זהו המספר הגדול ביותר של פלסטינים שהורשו לעבוד בישראל זה יותר משנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully