וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן בפנייה דיסקרטית לישראל: החזירו לנו את תוכניות הביוב של טהרן

8.11.2000 / 8:55

איראן מבקשת לשפץ את מערכת הביוב בעיר, שהוקמה על ידי חברה ישראלית בשנות ה-70; ללא מפות התשתית, יהיה על האיראנים להקים מערכת ביוב חדשה ויקרה; משרד התשתיות: הנושא רגיש, ולכן לא נוכל לאשר או להכחיש


נציגים איראניים פנו לאחרונה למשרד התשתיות הישראלי, באמצעות איש עסקים גרמני, בבקשה לקבל את תוכניות תשתית הביוב של טהרן, שהוקמה על ידי חברה ישראלית בשנות ה-70.

"ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר כי ממשלת איראן מבקשת לשפץ את מערכת הביוב הישנה בעיר, שהוקמה על ידי החברה הממשלתית הישראלית, "תהל". ללא המפות של תשתית הביוב, הכוללות גם תוכניות לפיתוח עתידי, תצטרך הממשלה להקים מערכת ביוב חדשה בעלות גבוהה מאוד.

בתגובה לפנייה בנושא עדין זה, נמסר ממשרד התשתיות כי "חברה ממשלתית אכן הקימה לפני שלושים שנה את תשתית הביוב של טהרן. לגבי הפנייה האיראנית שנעשתה לממשלה הישראלית – בגלל רגישות הנושא איננו יכולים לצערנו לאשר או להכחיש".

בשנות ה-70 התקיימו קשרים כלכליים ביטחוניים הדוקים בין ממשלת ישראל לבין שלטון השאה האיראני. עשרות חברות ישראליות, ביניהן תהל, "מע"צ" ו"סולל בונה", פעלו במדינה בעידוד השאה, שביקש לחזק את כלכלת ארצו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully