וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בקואליציה: נתניהו יכנס את ראשי הסיעות

21.10.2014 / 10:46

בתנועה זועמים לאחר שראש הממשלה הסיר את תמיכתו בחוק הגיור שיזמו, אולם גורמים בכירים מעריכים שהמשבר לא יביא לפירוק הקואליציה. הפגישה צפויה להתקיים מחר אחר הצהריים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבני ונתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתיחות בקואליציה על רקע החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להסיר את תמיכתו בחוק הגיור, שאותו מקדמת סיעת התנועה: בשעות האחרונות החליט נתניהו לכנס פגישה בין ראשי סיעות הקואליציה. הפגישה תתקיים מחר ב-17:00 אחר הצהריים. אמש פורסם בערוץ 2 כי נתניהו הקפיא את תמיכתו בחוק, שיאפשר גם לרבני ערים להעביר גיור, מה שיקל מאוד על התהליך - למורת רוחן של הסיעות החרדיות.

בעקבות הדברים ביקרו בסיעת התנועה בחריפות את התנהלותו של נתניהו וטענו כי הוא הפר סיכומים מפורשים שלפיהם יתמוך בחוק. גורמים בליכוד ששמעו את דברי הביקורת של יוזם החוק, חבר הכנסת אלעזר שטרן, ושל יו"ר התנועה, ציפי לבני, אמרו הבוקר: "אי אפשר גם להניח לראש הממשלה מוקש פוליטי, וגם לאיים בכל הזדמנות בפרישה מהממשלה".

עם זאת, בכירים בקואליציה העריכו שהמתיחות לא תוביל למשבר בסדר גודל שיאלץ את סיעת התנועה לפרוש מהממשלה. פרישה כזו, הסבירו הגורמים, תהיה על רקע מדיני ולא בגלל חוק יחיד, חשוב ככל שיהיה.

"להקדים את הפריימריז ולמנוע מאבק פנימי ארוך"

נתניהו נמנע במשך חודשים ארוכים מלקבוע עמדה בסוגיית חוק הגיור. באוגוסט, למשל, נדחו ברגע האחרון שתי ישיבות ממשלה מכיוון שהנושא הנפיץ עמד לעלות בהן לדיון, דבר שראש הממשלה לא היה מעוניין בו. ההערכות במערכת הפוליטית הן כי נתניהו מעוניין לשמור על יחסי עבודה עם החרדים לקראת הבחירות הבאות משום שלאחריהן הוא יזדקק לקולות הסיעות החרדיות כממליצים אצל נשיא המדינה. נתניהו גם נפגש בחודשים האחרונים כמה פעמים עם בכירים בש"ס וביהדות התורה על מנת לאחות את הקרע שנוצר בין הצדדים על רקע העברת חוק הגיוס.

במקביל, דחו הבוקר בכירים בליכוד את הביקורת שהושמעה על נתניהו שלפיה הוא מבקש לקיים פריימריז לראשות התנועה בפרק זמן קצר ובלתי-סביר. "הזמן הממוצע של קיום פריימריז בליכוד לאורך השנים הוא כ-30 יום, ובאחד המקרים התבצע בתוך כ-20 יום בלבד", אמרו הבכירים. לדבריהם, "בהתחשב בעובדה שהמועמדים מוכרים היטב לחברי התנועה, הדבר הנכון ביותר הוא להכריע בהקדם בעניין מנהיג התנועה ולא להכניס את המפלגה למאבק פנימי ארוך ומיותר. זאת בייחוד לנוכח העובדה שרוב המפלגות כבר סיימו את הליך בחירת היו"ר או שאינן מקיימות אותו כלל".

המתיחות הפוליטית, כך נראה, תהיה הקלף שיבקש להציג נתניהו - המעוניין לקיים את הבחירות לראשות התנועה בעוד חודש - למרכז הליכוד. טענתו העיקרית של ראש הממשלה היא כי על הליכוד להיות ערוך ומוכן לבחירות, ולכן יש לקיים פריימריז מהר ככל הניתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully