וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגרות בארה"ב? מכרז לבנייה מסיבית במזרח ירושלים

1.10.2014 / 22:09

בתזמון בעייתי מבחינה מדינית, פרסמה עיריית ירושלים מכרז לבניית 2,600 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס שמעבר לקו הירוק. "התכנית עלולה להרוס את הסיכוי לשתי המדינות"

גבעת המטוס, דצמבר 2012. עומר מירון
"כולאת" את שכונת בית צפאפא בין שכונות יהודיות. גבעת המטוס שבדרום מזרח ירושלים/עומר מירון

בתזמון בעייתי מבחינה מדינית, ובעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכונן לפגישתו עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, פרסמה הבוקר (רביעי) עיריית ירושלים מכרז לבניית 2,600 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס שמעבר לקו הירוק בבירה.

התכנית השלמה לבנייה המסיבית בשכונה אושרה כבר בספטמבר 2012, כפי שפורסם אז לראשונה בוואלה! חדשות. הוועדה להשלמת תכניות, שלוחה של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, דחתה לפני שנתיים את ההתנגדויות לתכנית ואישרה אותה למעשה. אלא שכעת, עם פרסום ההודעה על המכרז, מעשית ניתן כבר להעלות את הדחפורים לקרקעות האמורות.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
מה נשאר מהדיבורים היפים של לפיד על אוטובוסים בשבת?
אובמה לנתניהו: "חייבים לשנות את הסטטוס קוו בעזה"
העדויות נגד הרב ברלנד נחשפות: "נגע בחזה, נשק בצוואר"

חבר מועצת העיר, יו"ר סיעת "ירושלים מאוחדת" אריה קינג, הביע שביעות רצון מהמהלך. "גבעת המטוס, מהווה חוליה חשובה ואסטרטגית בחיבור מרכז העיר ירושלים ודרום העיר בואכה גוש עציון".

מנגד, חבר המועצה פפה אללו מטעם מרצ-העבודה גינה את פרסום המכרז ואמר שבגבעת המטוס שמעבר לקו הירוק יש אמנם קרקעות מדינה, אבל הוסיף ש"הקרקעות השייכות לערבים רבות הרבה יותר". לטענתו, למרות זאת, רוב קרקעות המדינה הועברו ליהודים במקום לתושבי בית צפאפא - שזה המקום היחידי שהם יכולים להתפתח אליו גיאוגרפית. "הקרקעות הטובות יותר יועדו לשכונה היהודית", הבהיר. "התכניות האלה נמצאות בדיונים לפחות 15 שנה משום שחלוקת הקרקעות לא מדויקת", אמר וסיכם שהוא "צופה בעיות רבות עם תושביה הערביים של בית צפאפא".

בתנועת "שלום עכשיו" מיהרו לגנות את המהלך ואמרו כי הוא מטיל עננה כבדה על האפשרות להתקדם במו"מ עם הפלסטינים. "גבעת המטוס נחשבת לתכנית שעלולה להרוס את הסיכוי לשתי המדינות כי היא חוסמת באופן טוטאלי את דרום ירושלים מבית לחם, וכולאת את שכונת בית צפאפא באופן שלא יאפשר לחבר אותה עם המדינה הפלסטינית העתידית".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

הודעה על מכרז בנייה בגבעת המטוס שמעבר לקו הירוק בירושלים. מתוך עיתון כל העיר, סריקה
המכרז לבניית יחידות הדיור בגבעת המטוס/סריקה, מתוך עיתון כל העיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully