וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב הישראלים בעד הסדר מדיני עם הפלסטינים

30.9.2014 / 22:38

למרות שרוב הציבור תומך בהסכם, יותר ממחצית סבורים כי הוא אינו אפשרי. 61% מהישראלים סבורים כי הסכסוך לא ייפתר באמצעים צבאיים בלבד. "הציבור מבין שחייב להיות פתרון מדיני"

פגישת לבני-עריקאת. לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת ציפי לבני וסאיב עריקאת, אוגוסט 2013/לשכת העיתונות הממשלתית

74% מהישראלים סבורים כי מדינת ישראל צריכה להגיע להסדר מדיני ארוך טווח עם הפלסטינים - כך עולה מסקר של חברת "מאגר מוחות" עבור התנועה לעתיד הנגב המערבי. הסקר בודק מהי האפשרות המועדפת על הישראלים לפתרון המצב בעוטף עזה לאחר מבצע "צוק איתן".

עוד בוואלה! חדשות:
לבני נפגשה עם קרי: "ממשיכים לחפש רעיונות ודרכי פעולה"
עריקאת: "חמאס הוא דאעש? נתניהו הוא אל-בגדאדי"
"הפסקת אש" באוקראינה? הסנקציות האירופיות לא יוסרו

עם זאת, רוב הישראלים לא חושבים כי פתרון שכזה ישים ואפשרי. 57% מהמשיבים סבורים כי אין כל סיכוי או שיש סיכויים נמוכים מאוד להגיע להסדר מדיני ארוך טווח. בניגוד אליהם, 36% מהמשיבים סבורים כי ישנו סיכוי נמוך או בינוני להגיע להסכם כזה ו-7% בלבד סבורים כי ישנם סיכויים גבוהים או גבוהים מאוד להגיע להסדר ארוך טווח.

תקיפת חיל האוויר בעזה. אוגוסט 2014. רויטרס
39% סבורים כי פתרון צבאי הוא הפתרון היחיד לסכסוך. תקיפות בעזה במהלך מבצע "צוק איתן"/רויטרס

עוד עולה מהסקר כי 41% חושבים כי הסדר מדיני הוא הפתרון היחיד לסכסוך הישראלי-פלסטיני וכי ניתן להגיע אליו בעתיד, בעוד 39% סבורים כי פתרון צבאי הוא הפתרון היחיד לסכסוך. 61% מהנשאלים סבורים כי הסכסוך לא ייפתר באמצעים צבאיים בלבד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"הממשלה גורמת לחוסר אמון בהסכם"

ענת חפץ מקיבוץ נירים, ממובילי התנועה לעתיד הנגב המערבי, סבורה כי הפתרון היחיד למצב הוא הסכם מדיני. "הסקר ממחיש כי ישנה הבנה בציבור הישראלי שהפתרון האמיתי, היחיד ובר הקיימא לסכסוך חייב להיות פתרון מדיני וכי פתרונות צבאיים לא יספקו את התוצאות אליהן אנחנו מייחלים", אמרה חפץ. "מצד שני, הסקר משקף גם את חוסר אמון הציבור מהיתכנות של הסדר שכזה", הוסיפה.

חפץ הסבירה כי האתגר של תנועתה הוא להסביר כי מקור התפיסה שהשתרשה בציבור, לפיה לא ניתן להגיע להסכם, טמון בחוסר נכונות של הממשלות האחרונות לקדם תפיסה אסטרטגית ארוכת טווח מול עזה. "על מקבלי ההחלטות לדעת כי כבר כיום ישנם מתווים להסדר מדיני ארוך טווח אותם ניתן ליישם", אמרה חפץ.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully