וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר לפיד: "קרובים להסכמות על תקציב 2015"

השר יאיר לפיד התייחס למחלוקות בינו לבין ראש הממשלה בסוגיית תקציב המדינה ואמר כי ייפגש מחר עם נתניהו בנוגע לעניין. "המטרה היא להגיש את התקציב לממשלה בהקדם האפשרי"

צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד

שר האוצר יאיר לפיד התייחס אחר הצהריים (שבת) למחלוקות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2015 . "אני אפגש מחר עם ראש הממשלה המשך תכנית העבודה על תקציב 2015", אמר לפיד לכלי התקשורת מחוץ לביתו בתל אביב. "אנחנו מעריכים שאנחנו קרובים להסכמות. המטרה היא להגיש את התקציב לממשלה בהקדם האפשרי כדי לשפר את כלכלת ישראל ואת מצבם של אזרחי ישראל".


הקרב על התקציב - כותרות נוספות:
מסתמנת פשרה בין נתניהו ללפיד
יעלון על תקציב הביטחון: "4,500 רקטות על ישראל יעלו יותר"
"אם נתניהו רוצה - נלך לבחירות או לאופוזיציה"

שר האוצר יאיר לפיד בהודעה לכלי התקשורת מחוץ לביתו בתל אביב, 20 בספטמבר 2014. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
לפיד מחוץ לביתו בתל אביב, היום/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

אמש דווח כי אחרי שבועות של כיפופי ידיים, מסתמנת פשרה בין ראש הממשלה לבין שר האוצר בעניין התקציב. על פי הפשרה, יועלה יעד הגירעון ל-3.4% מן התוצר, למשרד הביטחון תינתן תוספת של שישה מיליארד שקלים ולא יוטלו מסים חדשים על הציבור. נוסף על כך, יאושר חוק "מע"מ אפס" לדירה ראשונה של לפיד. הפשרה נרקמה במשך הימים האחרונים בין צוותים מקצועיים בראשות אייל חיימובסקי, מטעם משרד ראש הממשלה, והילל קןברינסקי מטעם שר האוצר. לפיד עצמו העריך בשיחות סגורות כבר בראשית ספטמבר כי זה יהיה המתווה שיאפשר לשני הצדדים להעביר את התקציב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס של המכון הבינלאומי למדיניות נגד טרור. הרצליה, 11 בספטמבר 2014. AP
"קרובים להסכמות". נתניהו/AP

רמז ראשון לפשרה המסתמנת ניתן היה לקבל כבר בראשית השבוע, אז אמר לפיד בערוץ 2 כי לא יתנגד לתת תוספת לביטחון. אתמול הגדיל לעשות שר האוצר, כאשר אמר בישיבת סיעת יש עתיד בתל אביב כי אינו מעוניין במשבר קואליציוני שיוביל להקדמת הבחירות. המחלוקת בין השניים שיתקה את פעילות הממשלה בשבועות האחרונים. בין היתר, בוטלו שתי ישיבות הממשלה האחרונות בגלל המחלוקת בין הסיעות. כעת, נראה כי הפערים בין הצדדים קטנים ביותר.

שלשום דיבר לפיד בישיבת סיעה של יש עתיד בתל אביב על החשיבות של העברת חוק "מע"מ אפס", לצד אי-העלאת המסים, אך הדגיש כי פניו לא למשבר עם הקואליציה. "לא נלך לכיסי ישראל, לא ננצל את הפרה החולבת שנקראת משלם המסים הישראלי, ואם ינסו להכריח אותנו - אנחנו לא נשב בממשלה", אמר לפיד. עם זאת, הוא הוסיף: "אנחנו לא מעוניינים במשבר. אנחנו לא רוצים בחירות בעת הזאת, זה לא טוב לישראל". הוא הוסיף כי "אחרי מערכה צבאית ממושכת, מעמד הביניים והאוכלוסיות החלשות זקוקים לשקט, לחינוך, לרווחה, ולדירות במע"מ אפס".

שר הביטחון משה יעלון ביקר ביישובי עוטף עזה ונפגש עם ראשי הרשויות עם הרמטכ"ל בני גנץ. משרד הביטחון
יעלון יחד עם הרמטכ"ל גנץ/משרד הביטחון

במהלך השבועות האחרונים הבהיר שוב ושוב ראש הממשלה את עמדתו לפיה אין לפגוע בתקציב הביטחון לנוכח האיומים הולכים וגוברים על ישראל, ועל כן יש לאשר את התוספת הדרושה למשרד הביטחון. "הכספים שהשקענו בביטחון תרמו לכלכלת המדינה", אמר השבוע נתניהו במהלך כנס הסייבר הבינלאומי באוניברסיטת תל אביב. "המיליארדים שהשקענו ב'כיפת ברזל' אפשרו לכלכלת ישראל להמשיך לתפקד במהלך המערכה האחרונה - ומנעו בריחה של השקעות מישראל. המיליארדים שהשקענו בגדר בדרום בלמו כליל את ההסתננות לישראל, גם של הג'יהאדיסטים מסיני. אני זוכר שהייתה ביקורת על ההשקעה ה'מופרזת' שלנו בביטחון, אבל אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילולא השקענו זאת".

נתניהו הדגיש: "לאור האיומים באזורנו אנחנו זקוקים להגדלה משמעותית של מיליארדים רבים בתקציב הביטחון, ויש לעשות זאת בדרך אחראית ללא גירעון גדול".

דברים ברוח דומה אמר גם שר הביטחון, משה יעלון. "אני רוצה לדמיין את ישראל ב'צוק איתן' ללא 'כיפת ברזל'. אנו זקוקים למערכות נוספות כמו 'שרביט קסמים' ו'חץ 3' למען הגנה רב-שכבתית, וכן, זה עולה מיליארדים, כפי שאמר ראש הממשלה, אבל תחשבו על העלות האלטרנטיבית של 4,500 רקטות שהיו פוגעות בישראל ללא 'כיפת ברזל'", אמר השבוע יעלון.

"אין לנו מספיק כלי רכב ממוגנים, וגם זה עולה מיליארדים", הוסיף יעלון. "דמיינו שלא יהיו לנו יכולות המודיעיניות, שגם הן עולות מיליארדים, שאיפשרו לנו לבצע תקיפות מדויקות נגד חמאס, ואילצו אותו לקבל את הפסקת האש. גם המכשולים בגבולות עם מצרים ועם סוריה, לנוכח ההתפתחויות שם - עולים מיליארדים". לדברי יעלון, "תקציב הביטחון קוצץ בשל סיבות פוליטיות. כאן לא מדובר על תוספת, אלא על תיקון של עיוות שנועד לכסות את הוצאות 'צוק איתן'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully