וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על התקציב: מסתמנת פשרה בין נתניהו ללפיד

20.9.2014 / 0:15

על פי הפתרון שנרקם יועלה יעד הגירעון ל-3.4%, הביטחון יקבל 6 מיליארד, לא יוטלו מסים חדשים ויאושר חוק מע"מ אפס. בראשון צפויים השניים לסכם את הפרטים האחרונים

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: קשת סידי

(אתמול, לפיד: "פנינו לא למשבר")

אחרי שבועות של כיפופי ידיים, מסתמנת פשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד סביב תקציב המדינה ל-2015. על פי הפשרה, יועלה יעד הגירעון ל-3.4% מן התוצר, למשרד הביטחון תינתן תוספת של שישה מיליארד שקלים ולא יוטלו מסים חדשים על הציבור. בנוסף לכך, יאושר חוק מע"מ אפס לדירה ראשונה של לפיד. ביום ראשון צפויים נתניהו ולפיד להיפגש ולסכם את הפרטים האחרונים.


עוד בנושא:
קרב נתניהו-לפיד: כיפופי הידיים יסתיימו בפשרה
המשבר מעמיק: נתניהו הקפיא את קידום חוק מע"מ 0%
"אם נתניהו רוצה - נלך לבחירות או לאופוזיציה"
במערכת הביטחון מאיימים: "לא תהיה תוספת? נשבית טיסות"

הפשרה נרקמה במשך הימים האחרונים בין צוותים מקצועיים בראשות אייל חיימובסקי, מטעם משרד ראש הממשלה, והילל קןברינסקי מטעם שר האוצר. לפיד עצמו העריך בשיחות סגורות כבר בראשית ספטמבר כי זה יהיה המתווה שיאפשר לשני הצדדים להעביר את התקציב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד. AP, עיבוד תמונה
הפשרה נרקמה בין צוותים של שני המשרדים. נתניהו ולפיד/עיבוד תמונה, AP

רמז ראשון לפשרה המסתמנת ניתן היה לקבל כבר בראשית השבוע, אז אמר לפיד בערוץ 2 כי לא יתנגד לתת תוספת לביטחון. אתמול הגדיל לעשות שר האוצר, כאשר אמר בישיבת סיעת יש עתיד בתל אביב כי אינו מעוניין במשבר קואליציוני שיוביל להקדמת הבחירות. המחלוקת בין השניים שיתקה את פעילות הממשלה בשבועות האחרונים. בין היתר, בוטלו שתי ישיבות הממשלה האחרונות בגלל המחלוקת בין הסיעות. כעת, נראה כי הפערים בין הצדדים קטנים ביותר.

אתמול דיבר לפיד בישיבת סיעה של יש עתיד בתל אביב על החשיבות של העברת חוק מע"מ אפס, לצד אי-העלאת המסים, אך הדגיש כי פניו לא למשבר עם הקואליציה. "לא נלך לכיסי ישראל, לא ננצל את הפרה החולבת שנקראת משלם המסים הישראלי, ואם ינסו להכריח אותנו - אנחנו לא נשב בממשלה", אמר לפיד. עם זאת, הוא הוסיף: "אנחנו לא מעוניינים במשבר. אנחנו לא רוצים בחירות בעת הזאת, זה לא טוב לישראל". הוא הוסיף כי "אחרי מערכה צבאית ממושכת, מעמד הביניים והאוכלוסיות החלשות זקוקים לשקט, לחינוך, לרווחה, ולדירות במע"מ אפס".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully