וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרישת סער: תפקיד שר הפנים הוצע לגלעד ארדן

19.9.2014 / 23:05

שר התקשורת ביקש כמה ימים כדי לשקול את הנושא. הוא ייפגש בימים הקרובים עם ראש הממשלה נתניהון וידון עמו באפשרות שיחליף את סער ויוותר על מינויו לשגריר ישראל באו"ם

צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

(רביעי, גדעון סער מודיע על פרישה)

תפקיד שר הפנים, שאותו יפנה גדעון סער אחרי החגים, הוצע לשר התקשורת גלעד ארדן. ארדן, שבמקביל מחזיק בהצעה משר החוץ אביגדור ליברמן להתמנות לשגריר ישראל באו"ם, ביקש כמה ימים לשקול את ההצעה. ראש הממשלה בנימין נתניהו וארדן אמורים להיפגש בימים הקרובים ולדון באפשרות שארדן יחליף את סער.

אחרי פרישת שר הפנים, מעוניין נתניהו לשמור על ארדן לצדו וההערכות במערכת הפוליטית הן כי ראש הממשלה יפעיל לחצים על השר כדי שלא יעזוב לאו"ם. זאת, מחשש לפגיעה הפוליטית והתדמיתית שתיגרם לנתניהו ולליכוד אם שניים משריו הבכירים יעזבו את הממשלה תוך זמן קצר. אם ארדן יסכים להצעה, מה שצפוי הוא סבב תיקים בממשלה. במקרה כזה, השרים יובל שטייניץ או לימור לבנת צפויים לכהן כשר התקשורת, ועל המשרד שיפונו מתחרים סגני השרים אופיר אקוניס וצחי הנגבי וחברי הכנסת גילה גמליאל ויריב לוין.

לקריאה נוספת בנושא
סער: "אם הציבור ירצה אותי, אחזור לפוליטיקה"
האם יש מישהו שיכול לאיים על שלטונו של נתניהו?
סער בבוקר שאחרי: "לא אעזוב את הדרך שלמענה לחמתי"

גלעד ארדן בכנס המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי. ספטמבר 2014. כפיר בולוטין,
נתניהו מעוניין לשמור אותו לצדו. ארדן במהלך כנס המכון למדיניות נגד טרור, החודש/כפיר בולוטין

ארדן נחשב לאחד השרים המוערכים על ידי נתניהו, ולשניים מערכת יחסים טובה, שידעה עליות ומורדות לאורך השנים. בתחילת הקדנציה אף מונה על ידו לחבר בקבינט המדיני ביטחוני. במידה שארדן יסכים לוותר על השליחות הדיפלומטית הבכירה, הוא צפוי בכל מקרה להישאר חבר בקבינט.

עד להודעת הפרישה של סער נטה נתניהו לתמוך בנסיעתו של ארדן לתפקיד שגריר ישראל באו"ם, על אף שמשמעותה המידית הייתה ירידה של מנדט לסיעת הליכוד, מ-19 ל-18 מנדטים, ותוספת של מנדט לסיעת ישראל ביתנו, מ-12 ל-13 מנדטים, שכן לשתי הסיעות הנפרדות, שהתמודדו יחדיו בבחירות לכנסת ה-19, רשימת מועמדים משותפת. אחרי נסיעתו של סער נטרפו כאמור הקלפים, ועושה רושם שנתניהו ייאבק כדי להשאיר את ארדן בממשלה, מחשש שיצטייר כמי ששריו הצעירים והמבטיחים נוטשים אותו באופן סדרתי.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully