וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "אם הציבור ירצה אותי, אחזור לפוליטיקה"

בריאיון לערוץ 10 הבהיר שר הפנים הפורש שאין בכוונתו לשוב לפוליטיקה בקרוב, אך לא פסל את האפשרות שיעשה זאת בעתיד. הוא הודה שהושפע מיחסיו הרעועים עם נתניהו. "אמר דברים לא קלים"

צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

(רביעי, סער מודיע על פרישתו)

שר הפנים הפורש גדעון סער התייחס להחלטתו בריאיון מיוחד לערוץ 10, שישודר היום (שבת) במלואו בתכנית "המטה" עם נדב פרי בשעה 17:00, ואמר כי אחרי 20 שנה בשירות ציבורי, מתוכם 12 שנה בכנסת ובממשלה, הייתה לו תחושת רוויה. "התגבשתי בנושא הזה הרבה מאוד זמן והחלטתי להתמודד עם אתגרים שונים ואחרים בחוץ. אני יוצא עם תחושת סיפוק במה שעשיתי", אמר סער. "אני חושב שפוליטיקה היא לא מקצוע לכל החיים, והחלטתי לקחת פסק זמן". עם זאת, הוא לא פסל את האפשרות לחזור לחיים הפוליטיים בעתיד.

"לא הייתי רוצה לצאת לפנסיה מהפוליטיקה ולהיות במצב שבו אין לי אלטרנטיבה אלא להיות בחיים הפוליטיים", הסביר סער, אך הוסיף: "אם אני אחוש תוך כדי שאני עושה דברים אחרים געגוע, ושהציבור רוצה אותי, אז תמיד אוכל לשקול לשוב לפוליטיקה. הבהרתי שאני לא עזבתי שלשום כדי לחזור בשבוע הבא. כלומר, אני באמת רוצה שינוי בחיי, ואינני חושב כרגע מתי אני חוזר. בהחלט אמרתי פסק זמן, משום שבחיים כמו בחיים, אתה לא יכול להתחייב לנצח מה אתה תעשה". הוא גם קרא לשר התקשורת לשעבר משה כחלון לשוב לליכוד ואמרי כי "הציבור בהחלט מעריך את פעילותו ואישיותו וטוב לנו שהוא ירוץ במסגרת הליכוד".

לקריאה נוספת על פרישת סער:
סער מבהיר: "לא עזבתי אתמול כדי לחזור מחר"
האם יש מישהו שיכול לאיים על שלטונו של נתניהו?
סער בבוקר שאחרי: "לא אעזוב את הדרך שלמענה לחמתי"

גדעון סער וגאולה אבן בחתונתו של יו"ר ההסתדרות לשעבר עופר עיני, 19 בספטמבר 2014. ראובן קסטרו
שר הפנים גדעון סער עם רעייתו גאולה אבן, בחתונתו של עופר עיני אתמול/ראובן קסטרו

סער הודה שיחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הידרדרו מאז סירב האחרון להביע את תמיכתו בראובן ריבלין לתפקיד נשיא המדינה, ושאילו ידע כי נתניהו מתכנן לפרוש ייתכן שהיה פועל אחרת. "יחסיי עם ראש הממשלה בקדנציה הזאת לא היו כמו בעבר, הם בהחלט היו שונים ופחות טובים", אמר סער. "באופן טבעי, לו היו נסיבות אחרות, אז בוודאי שהייתי שוקל את הדבר הזה (להישאר במפלגה) לכל הפחות. זה (המשבר ביחסים עם נתניהו) קרה עוד קודם לבחירת הנשיא, כשראש הממשלה רצה לדחות את הבחירות לנשיאות. אני הבהרתי לראש הממשלה שמבחינתי הנושא הוא עקרוני, עוד לפניי סוגיית תמיכתי בראובן ריבלין, שהייתה ברורה, והדברים שאמר לי בהחלט לא היו קלים או נעימים".

בהמשך הביע סער את התנגדותו לקיצוצים נוספים במשרד החינוך, הבריאות והרווחה לטובת תקציב הביטחון. "גם בקדנציה הקודמת, כשהייתי שר החינוך, וגם בקדנציה הנוכחית, תמכתי בשמירת האיזון בין תקציב הביטחון לתקציבים החברתיים והאזרחיים ובמניעת הגדלתו באופן לא פרופורציונלי. אסור ללכת למהלכים של קיצוצים. אני מזכיר על מה העם יצא לרחובות לא מזמן, ולמה העם מצפה מאתנו".

גדעון סער הגיע לביתו לאחר ההודעה על פרישתו. דרור עינב
סער בצאתו מרכבו בערב שבו הודיע על פרישתו/דרור עינב

ביום רביעי בערב הכה בתדהמה סער את תומכי המפלגה בכנס בכפר המכביה והודיע שיתפטר מהממשלה ומהכנסת אחרי החגים. כבר בפתח נאומו הבטיח סער "נאום לא-שגרתי" וארוך מהרגיל, ואף שההשערות דיברו על אפשרות שיודיע על מרוץ לראשות הליכוד, התברר לנוכחים הרבים - ובהם שרים, מחצית מסיעת הליכוד וכאלף תומכים - כי הההודעה היא למעשה הפוכה.

(עדכון ראשון: 21:57)

גדעון סער הגיע לביתו לאחר ההודעה על פרישתו. דרור עינב
סער בפתח ביתו בערב שבו הכריז על פרישתו/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully