וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יש מישהו שיכול לאיים על שלטונו של נתניהו?

18.9.2014 / 15:19

שר הפנים גדעון סער היה המכשול העיקרי של ראש הממשלה במאבק על ראשות מפלגת השלטון. עם פרישתו מהחיים הפוליטיים, התפנה מקומו בראש המחנה המתנגד בליכוד. ומה לגבי איומים מבחוץ? צפו במהדורה

מערכת וואלה!

יממה לאחר פרישתו של שר הפנים גדעון סער אתמול (רביעי) מהחיים הפוליטיים, אפשר כבר לסמן את המרוויח הגדול מהמלך – ראש הממשלה בנימין נתניהו. סער היה אחד המכשולים הגדולים שהיו לנתניהו בליכוד, וכעת, משמכשול זה הוסר מהדרך, נראה כי אין דמות משמעותית במפלגת השלטון המאיימת על מקומו בראש המפלגה.

700 פעילים הגיעו אתמול לתמוך בסער – מפגן כוח מרשים במיוחד. חצי סיעה התייצבה מאחוריו, וגם ראשי רשויות באו להקשיב. אילו היה סער מודיע שהוא מתמודד על ראשות הליכוד נגד נתניהו, איש לא היה מופתע. סער הוביל את המחנה המתנגד לנתניהו בליכוד, שבו אפשר למנות גם את חבר כנסת אופיר אקוניס ואחרים שבעבר היו מקורבים אולטימטיביים לנתניהו. לאחר פרישתו של סער, לא ברור מי יתפוס את מקומו בראש מחנה זה – וסביר להניח שכל חבריו יתפצלו לשני המחנות האחרים.

עוד על פרישת גדעון סער:
סער בבוקר שאחרי: "לא אעזוב את הדרך שלמענה לחמתי"
הסוכריה של נתניהו: מי יהיה שר הפנים הבא?
תדהמה בליכוד: "הופתענו, מעריכים שסער עוד ישוב"

המחנה השני בליכוד הוא המחנה של ראש הממשלה. מדובר במחנה גדול מאוד של חברי כנסת ושרים בליכוד, בהם שר התחבורה ישראל כץ, שלא היה קרוב כל כך לנתניהו בחודשים האחרונים, אך בשבועות האחרונים הוא הולך לצדו. המחנה השלישי הוא מחנה של עצמאים – אנשים שרואים את עצמם מנהיגים עתידיים של התנועה, שניסו עד עכשיו לשמור על יחסים טובים גם עם נתניהו וגם עם סער.

אמנם המכשול המרכזי של נתניהו הוסר מהדרך, אך חשוב לשים לב לנקודה מעניינת שעולה מהפרישה של סער: שר הפנים הוא אינו הראשון מהאנשים שעבדו תחת ראש הממשלה ועזבו אותו. כך קרה גם עם פרישתו של שר התקשורת לשעבר, משה כחלון, וגם עם השרים דן מרידור, רפאל איתן ובני בגין. בשורה התחתונה, נתניהו נשאר עם רשימה די "אפרורית" של אנשים.

גדעון סער, משה יעלון, בנימין נתניהו, סילבן שלום, יובל שטייניץ. יואב דודקביץ'
נתניהו נשאר עם רשימה "אפרורית" של אנשים/יואב דודקביץ'

אם כך, נראה שמקומו של נתניהו בראשות הליכוד מובטח. עם זאת, עדיין מוקדם לדעת אם יעבור בקלות גם את הבחירות לראשות הממשלה, אם יהיו כאלה בקרוב. אמנם כל הסקרים מראים שאין על נתניהו שום איום ממשי, אף שיו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, מתחזק. לצד זאת, לא ברור מה מעמדם של מועמדים אפשריים כמו השר לשעבר כחלון וראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

עוד במהדורה:

משאל העם בסקוטלנד - כיצד התוצאה תשפיע על בדלני העולם? הסקוטים יכריעו היום בשאלה האם על מדינתם להיפרד מנישואים בני 300 שנה עם אנגליה, או להמשיך את השידוך עם הממלכה המאוחדת. 2600 קלפיות נפתחו היום בשבע בבוקר, ההצבעה תסתיים היום בעשר בלילה, והתוצאות הראשוניות צפויות להתפרסם מחר לפנות בוקר. התוצאות המשאל העם הסקוטי יש משמעות שזולגת אל מעבר לשאלת הגבולות בממלכה המאוחדת: הבאסקים בספרד, הפלמים בבלגיה והצרפתים בקוויבק נושאים את עיניהם בציפייה לאדינבורו. האם משאל העם בסקוטלנד ייצר אפקט דומינו?

לעכל את הגפילטע בחופשה ברודוס: המחירים לדילים באירופה צונחים בכמעט ב-60% בין ראש השנה ליום כיפור, הזדמנות מצוינת לקפוץ לבודפשט או לברצלונה. זיו ריינשטיין, עורך וואלה! תיירות על הדילים המשתלמים ביותר להעביר בהם את הזמן בין כסה לעשור.

מיהו איש השבוע? הוא הגיע לקבוצת פאר בליגה האנגלית, הסתחבק עם טייקונים, ביקר במחנה פליטים סורי וכעת הוא כובש את...תאילנד. למי המהדורה מפרגנת הפעם?

התחזית: מחר ירידה ניכרת בטמפרטורות, עם סיכוי לטפטוף בשעות הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully