וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת שרים: "בנט חיפש לייקים כשיעלון ניהל מלחמה"

16.9.2014 / 18:05

גורם בכיר גיבה את שר הביטחון וטען כי "נהג באחריות" במבצע, בתגובה לביקורת כלפי יעלון כי "בנט ישן בשטח בזמן שהוא ברח מהדרום". הסערה החלה כשיעלון הדיח את תא"ל במיל' רונצקי, בחשד שהדליף מידע לבנט

משה בוגי יעלון ונפתלי בנט.. ראובן קסטרו, רויטרס
מלחמה אישית בין שני השרים. יעלון בנט/רויטרס, ראובן קסטרו

גורם פוליטי בכיר תקף היום (שלישי) את שר הכלכלה נפתלי בנט, ברקע הסערה בינו לבין שר הביטחון משה יעלון, לאחר הדחת תא"ל במיל' אביחי רונצקי החשוד שהדליף מידע לבנט במהלך מבצע "צוק איתן". "בנט ישן בשטח במהלך צוק איתן כי הוא היה זקוק לתמונות ולייקים בפייסבוק, בזמן ששר הביטחון ניהל את המלחמה בשיקול דעת", אמר הגורם.

הסערה החלה לאחר שרונצקי הודח בהוראת יעלון. בתגובה לכך, שר הביטחון הותקף בידי גורם פוליטי שטען כי "בנט ירד לשטח וישן ביישובים בדרום, שלא כמו בוגי שברח מלהגיע לשם. יעלון אמר שמבצע המנהרות ייקח יומיים, אבל הוא לקח שלושה שבועות".

עוד ידיעות פוליטיות בוואלה! חדשות
שר לשעבר נחקר בחשד שקיבל שוחד במהלך כהונתו
ליברמן ביקר בווינה ב"שליחות סודית", המשרד לא עודכן
קרב נתניהו-לפיד: כיפופי הידיים יסתיימו בפשרה

לדברי הגורם, שלא נמנע ממתקפה ישירה ואישית כלפי יעלון, שר הביטחון "הוביל קונספציה לפיה חמאס מורתע, בדומה לקונספציה בלבנון השנייה – 'תנו לטילים להחליד'". הוא הוסיף שיעלון אף הצביע נגד המבצע לחיסול המנהרות, שהציע שר הכלכלה.

עוד הוסיף הגורם, כי ההאשמה שלפיה תא"ל רונצקי הדליף מידע לבנט היא מגוחכת. "מה הוא הדליף, שהתפילין לא בתוקף? מתכונים לקיגל? זאת בדיחה. זה לא היה ולא נברא. בנט נפגש במהלך המבצע עם קצינים, העלה על זה פוסטים ולא הסתיר דבר. העובדה שהוא (בנט) דחף לפעולה קרקעית לחיסול המנהרות הביאה לחיסול האיום הזה של חמאס, אחרי שבמשך שבועות ארוכים הקבינט לא קיבל כל מידע בנושא. אם כבר בוגי צריך לשלוח לבנט פרחים על זה שבזכותו התבצע המבצע לחיסול המנהרות".

רונצקי הכחיש: "אף אחד לא הדיח אותי"

מוקדם יותר פורסם כי רונצקי, הקצין שבמרכז הפרשה, הודח לאחר שהנושא הועבר לידיעת הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ. וואלה! חדשות פנתה לפני כשבוע לתא"ל רונצקי והוא הכחיש את הטענות כי הדליף מידע לשר כזה או אחר.

"אין לי מושג על איזה הדלפה מדברים, אף אחד לא דיבר איתי על כך ואף אחד לא הדיח אותי. עשיתי מילואים במבצע 'צוק איתן', עשיתי מילואים גם אחרי המבצע ואני מזומן למילואים גם בחג סוכות", אמר רונצקי. "אני שוחחתי במהלך המבצע עם נפתלי בנט. הוא חבר אישי שלי, ואני מדבר איתו לפחות פעם בשבוע. לא הדלפתי לו שום דבר, כי לא הייתי חשוף לפרטים מבצעיים ולכן אין לי מושג על מה מדובר".

בצה"ל סירבו להתייחס לנושא, בטענה שמדובר ב"שיח פנימי שמקיים הרמטכ"ל".

יעלון מצד התייחס להדלפות ומתח ביקורת על שרים שהתבטאו בפומבי על הנעשה בקבינט. "אני מקווה שאותם שרים למדו את הלקח. כל מי שעיניו בראשו מבין כי להתנהלות הזו היה מחיר כבד באיך שצד השני חשב שאנחנו אוטוטו מתפלגים, קורסים, מתפצלים", אמר.

השר רמז בדבריו שרונצקי העביר מידע לחבר קבינט, וכשגילה זאת העביר את הנושא לטיפול הרמטכ"ל. "הערתי על כך בקבינט ברגע שהבנתי שיש ערוץ כזה, אסור שינוצל לרעה", אמר השר והוסיף כי לא ידוע לו על מעורבות של משרתי קבע שהעבירו מידע לחברי קבינט.

(עדכון ראשון: 16:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully