וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנט ניגח את גנץ בקבינט עם מידע שקיבל מקצינים בכירים"

3.9.2014 / 11:17

במערכת הביטחון זועמים על שר הכלכלה, אשר לטענתם קיבל מידע מהשטח על כך שהכוחות אינם ערוכים דיים להתמודד עם איום המנהרות, ולאחר מכן תקף באמצעותו את הרמטכ"ל, ראש הממשלה ושר הביטחון

במערכת הביטחון מותחים ביקורת קשה על קצינים בכירים בצה"ל שהעבירו מידע משדה הלחימה לחבר הקבינט המדיני- ביטחוני, שר הכלכלה נפתלי בנט, בנוגע לרמת המוכנות של הכוחות בשטח להשמדת מנהרות הטרור ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן". מבירור שנעשה בצבא עלה כי אותם קצינים טענו בפני בנט לאחר שהחל השלב הקרקעי של המבצע, שהלוחמים בשטח אינם ערוכים מספיק להתמודד עם האיום המורכב.

השר מצדו, כך נטען, השתמש בדברים שנאמרו בשיחות עמו כדי לנגח את ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל בישיבות הקבינט, וקבל על אופן התנהלות הצבא בסוגיית המנהרות. ביקורת על הנדון הועברה לידיעת הרמטכ"ל, ראש אכ"א והמשטרה הצבאית החוקרת.

מלחמה בדרום || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
תחושת חמיצות לא מבוססת | דני אילון
"אל תעצבן אותי!": שיחת הזעם של אבו מאזן עם חמאס
חשש בצה"ל: עיכוב בפתיחת עיר הבה"דים בשל המבצע

בנימין נתניהו, בני גנץ ומשה יעלון במסיבת עיתונאים משרד ראש הממשלה. אוגוסט 2014. יואב דודקביץ'
גנץ, נתניהו ויעלון במסיבת עיתונאים במהלך המבצע/יואב דודקביץ'

גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי בניגוד לטענות שהעלה בנט בקבינט מפי הקצינים הבכירים על אודות התנהלות בעייתית של הצבא בטיפול במנהרות, תכנית לטיפול בנושא הוכנה מבעוד מועד. לטענתם, כוחות מחטיבות החי"ר צנחנים, נח"ל וגבעתי היו ערוכים בטרם נכנסו לשטח הרצועה לאיתור ולהשמדת המנהרות שאיימו על עורף מדינת ישראל.

לדברי אחד הגורמים, כבר כשחיל האוויר תקף את פירי המנהרות מהאוויר לאור האפשרות שתוכרז הפסקת אש ולא ייכנסו כוחות קרקעית לרצועה, נערכו כוחות היבשה לאפשרות שהלחימה תימשך והם יידרשו לפעול בעצמם נגד המנהרות. גורם נוסף הדגיש כי לא בנט, באמצעות המידע שקיבל מהקצינים בשטח, היה זה אשר דחף את הצבא להיערך כראוי למנהרות. "האחראים להכנות הכוחות ובניית המודל היו הרמטכ"ל, אלוף פיקוד דרום ומפקד אוגדת עזה. לא נפתלי בנט", אמר.

דובר צה"ל סירב לענות על השאלה באילו צעדים ינקוט הרמטכ"ל בעקבות האירוע ורק מסר: "לא נתייחס לנושא". בסביבתו של השר בנט סירבו להגיב לדברים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully