וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על הפקעת הקרקעות: "מחטף שלא נידון בקבינט"

שר האוצר תקף את תזמון ההחלטה להכריז על 4,000 דונם בגוש עציון כשטח ישראל ואמר שהיא גורמת נזק לישראל. "מה היה דחוף דווקא כעת לייצר עוד משבר עם הקהילה הבינלאומית?"

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

שר האוצר יאיר לפיד התייחס הבוקר (שלישי) להפקעת הקרקעות באזור גוש עציון ואמר כי ההחלטה מעלה שאלות בדבר התזמון שלה. "מדובר במחטף שלא הובא לקבינט, ובעת הזו הוא פשוט גורם נזק לישראל", אמר השר בוועידת "כלכליסט". "אנו אחרי מבצע צבאי, עומדת בפנינו חזית בינלאומית רגישה, מה היה דחוף דווקא כעת לייצר עוד משבר עם האמריקנים ועם הקהילה הבינלאומית?", תהה לפיד. הוא ציין כי הוא תומך בחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון, אולם יש לשקול כיצד עושים זאת.

בתחילת השבוע הודיע מתאם הפעולות בשטחים תת-אלוף יואב מרדכי כי ישראל הכריזה על כ-4,000 דונם באזור גוש עציון כשטח המדינה. זאת בהתאם להחלטת הממשלה על הצעד עם תום מבצע "שובו אחים" לאיתורם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, שנחטפו ונרצחו ביוני האחרון. גורמים בבית הלבן גינו את ההחלטה ואמרו כי היא "לא מועילה לפתרון שתי המדינות".

לקריאה נוספת:
נתניהו הורה לשווק 2,500 דירות בגדה - והתחרט
המתנחלים לנתניהו: "לא נשתוק לאורך זמן על ההקפאה"

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
"מבצע 'צוק איתן' הבהיר - את הביטחון יש לחזק". יאיר לפיד/יואב דודקביץ'

לפיד עוד התייחס לתקציב הבא שיתגבש בצל הנזקים הכלכליים של מבצע "צוק איתן" ואמר כי התקציב לא יוכל להתעלם משאלת המנהרות או מהעובדה שנשמעים הדי פיצוצים ביישובי רמת הגולן. "מבצע 'צוק איתן' הבהיר לכול כי את הביטחון יש לחזק", ציין השר. עם זאת, הוא הוסיף: "התקציב הבא לא יכול להתעלם מכך שגם את האזרחים יש לחזק – החינוך הבריאות, הרווחה והביטחון האישי". לדבריו, "זאת לא משימה בלתי אפשרית".

"תקציב 2015 טומן בחובו את דילמת חיינו – איפה לשים את הכסף? אם לא נשים אותו בחינוך, לא נגדל את הדור הבא של 8200. אם לא יהיה 8200, טילים ימשיכו לפגוע בדרום ולא יהיה שם חינוך", הסביר. לפיד הבהיר כי הוא מבין את הצורך לספק מענה ביטחוני לשורה של איומים חדשים, אולם יש לדבריו במערכת הביטחון "שומנים" שניתן לייעל ולחסוך, "אך לא נחסוך על חיי אזרחים וחיילים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שני מאחזים הוקמו בגוש עציון, בתגובה לרצח שלושת הנערים. המועצה האזורית גוש עציון,
למה דווקא עכשיו? מאחז בגוש עציון/המועצה האזורית גוש עציון

לפיד הסביר כי אם מעוניינים לשמור על מסגרת התקציב בכל מחיר, תידרש העלאה של המסים – דבר שאינו תומך בו. החלופה שהציע לפיד היא להרחיב את הגירעון ולשפר את השירותים האזרחיים. "עלינו להכיר בזה שגירעון נמוך הוא איננו מטרה בפני עצמה, הוא נועד לאפשר לכלכלה מרווח ביטחון למקרה שיקרה משהו יוצא דופן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully