וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בראש סדר העדיפויות של חמאס - הגעה להסכם"

בצל הדיונים לקראת הסכם הפסקת אש, אמר דובר חמאס כי המגעים "בשלב מתקדם ביותר". חרף ההתעקשות בעבר הצהיר: "מוכנים לדחות את השיחות על האסירים, הנמל ושדה התעופה"

אחד מדוברי חמאס, סמי אבו זוהרי, במסיבת עיתונאים באיסטנבול. ינואר 2009. AP
"איננו מודאגים". אבו זוהרי/AP

המגעים להסדרה: אחרי הדיווחים על כך שישראל נתנה אור ירוק למתווה המצרי החדש, אמר אמש (שני) דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, כי הדיונים בסבב הנוכחי הגיעו לשלב המתקדם ביותר – בהשוואה לסבבים קודמים. בראיון ל"אל-ג'זירה" הוסיף כי בראש סדר העדיפויות של חמאס – הגעה להסכם. בהתבטאות בלתי-שגרתית, שאינה מתיישבת עם ההצהרות הלוחמניות והתובעניות של חמאס בעבר, הצהיר אבו זוהרי: "איננו מודאגים מדחיית סוגית האסירים, שדה התעופה והנמל הימי".

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
צה"ל תקף רב-קומות בעזה; 2 נהרגו, 20 נפצעו
משעל: מוחמד דף לא חוסל, הוא "בסדר ומוגן"
דיווח: ארה"ב גיבשה הצעה להפסקת אש בין ישראל וחמאס

סגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד א-נחאלה אמר לסוכנות הידיעות "מען" כי המשלחת הפלסטינית רואה באור חיובי את ההצעה המצרית, המתבססת – לדבריו – על מה שהוחלט במו"מ, בכל הנוגע לפתיחת המעברים, שיקום עזה והפסקת הירי. נחאלה הוסיף כי קהיר, לאחר מגעים מתמשכים, הגישה לפלסטינים ולישראלים הצעה הכוללת הפסקת אש מידית, שיבה למו"מ בנוגע לסעיפים התלויים ועומדים (במהלך החודש הקרוב) וביצוע הסעיפים עליהם הוסכם בעבר. "אנחנו מוכנים לקבל את הפסקת האש, אך אנו מחכים לתגובה הישראלית להצעה המצרית".

ישיבת ממשלה בקריה בתל אביב, אוגוסט 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ויעלון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, התכנסו אמש להתייעצות ביטחונית בנוכחות יועצים וקצינים בכירים, בנושא ההצעה המצרית להפסקת אש. גורם דיפלומטי אמר לוואלה! חדשות כי מצרים העבירה לישראל מסמך מפורט, כי היא מעוניינת להכריז על הפסקת אש ארוכת טווח החל מהלילה, וכי היא מחכה לתשובה סופית מכל הצדדים. הגורם הוסיף כי אם תתקבל תשובה חיובית, משלחות שני הצדדים ייצאו תוך זמן קצר למצרים כדי לדון בסוגיות ארוכות הטווח, אולם אין ודאות כי ישראל אכן תסכים להצעה.

בעוד המגעים מתרכזים בקהיר, בעולם ממשיכים לפעול כדי להביא לסיום הסכסוך האלים. אחרי הצעות של מדינות אירופה ושל ירדן, נודע הלילה שגם ארה"ב הכינה טיוטת הסכם להפסקת אש בין ישראל לחמאס – שתובא בפני מועצת הביטחון של האו"ם, כך אמרו הלילה דיפלומטים לסוכנות הידיעות רויטרס. לפי הדיווח, ארה"ב פועלת כעת מול המעצמות באירופה, כמו גם מול ירדן, על מנת להגיע לנוסח מוסכם.

גורמים רשמיים בארה"ב ודיפלומטים ממדינות אחרות החברות באו"ם אמרו כי וושינגטון הציגה את עקרונות הטיוטה המדוברת למספר מצומצם של מדינות כדי לגבש ממנה החלטה של מועצת הביטחון. "ארה"ב החליטה שעליה להעמיד טיוטה משלה", אמר דיפלומט המעורה בסוגיה. "ההצעה הזו היא שונה למדי מהשתיים האחרות (של ירדן ושל אירופה). עכשיו הצדדים עובדים כדי לגבש את הטיוטות להצעה אחת המקובלת על כל הצדדים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עשן מיתמר מעל נמל העיר עזה לאחר תקיפת צה"ל. רויטרס
הסכמה לדחות את הדיון על הקמת נמל בינ"ל. עשן מיתמר בנמל עזה אחרי תקיפה של צה"ל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully