וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ח"כים מבל"ד ועזמי בשארה נפגשו בקטאר בעת המבצע"

18.8.2014 / 0:09

לפי הדיווח, חנין זועבי, ג'מאל זחאלקה ובאסל גטאס טסו בעת המבצע לנסיכות שבמפרץ, שם נפגשו עם מנהיג המפלגה לשעבר, עזמי בשארה, שנחשד בריגול ובסיוע לחיזבאללה

ח"כ זועבי נאזקה בהפגנה נגד המבצע בעזה. ערן גילווארג
"חברי הכנסת טסו על חשבונם במסגרת עניינים תקשורתיים"/ערן גילווארג

חברי סיעת בל"ד, ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטאס, טסו לקטאר בעת מבצע "צוק איתן" ונפגשו שם עם מנהיג המפלגה לשעבר, עזמי בשארה. בשארה נמלט מן הארץ לאחר שנחשד בריגול ובסיוע לטובת חיזבאללה בזמן מלחמת לבנון השנייה. כך דיווח אמש (ראשון) העיתונאי עמית סגל בחדשות 2.

לפי הדיווח, בזמן הנסיעה התראיינו השלושה לכלי תקשורת מקומיים במדינה ובהם רשת אל ג'זירה המשדרת ממנה. דובר המפלגה אמר אמש בשיחה עם וואלה! חדשות כי "הנסיעה מומנה על חשבונם של חברי הכנסת, במסגרת עניינים תקשורתיים וסדרת ראיונות לכלי תקשורת". עוד מסר דובר המפלגה, כי "בשולי הביקור, הם קיימו מפגש עם אקדמיים, ולא ידוע לי כי נפגשו עם עזמי בשארה". עם זאת, מוקדם יותר נמסר לחדשות 2 בתגובה לדיווח כי "ייתכן שבשארה נכח בפגישות".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד
במקום חתונה: ארוסתו של גולדין נפגשה עם גבעתי
מתכוננים לכישלון: "אם חמאס יחדש הירי נגיב בעוצמה"
נתניהו: חמאס לא יצליח לחפות על ההפסד הצבאי בהישג מדיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עזמי בשארה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרשה רק מלבה את האש המתגברת סביב חברת הכנסת זועבי, אשר נחקרת בימים אלה ביחידת להב 433 בחשד להסתה לאלימות. את ההחלטה בעניין חקירתה הפלילית של זועבי קיבלו מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, וראש אגף המודיעין והחקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי. האירוע שבגינו אישר היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד זועבי התרחש בבית משפט השלום בנצרת, שם התנהל באחד האולמות דיון בנוגע לחשודים בהפרות סדר. שוטר בתחנת המשטרה העירונית, אשר עמד ברחבת בית המשפט יחד עם שוטר נוסף, דיווח כי חברת הכנסת החלה לקרוא לעברם קריאות גנאי והסיתה לאלימות. בנוסף, זועבי נאזקה בהפגנה שנערכה בנצרת נגד מבצע "צוק איתן", לאחר שהתעמתה עם כוחות המשטרה במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה נגד מבצע צוק איתן, חיפה. ערן גילווארג
זועבי בהפגנה נגד מבצע צוק איתן בחיפה/ערן גילווארג

נגד בשארה, עמו השלושה נפגשו לכאורה, התנהלה חקירה בחשד כי במהלך מלחמת לבנון השנייה יצר קשר עם גורמים בחיזבאללה, והעביר מידע על מקומות אסטרטגיים לירי טילים. כמו כן, לפי החשד הוא מסר הערכות ישראליות על סיכויי ההתנקשות בנסראללה וכל שינויים בהיערכות ישראל בעת המלחמה. לפי החשד, הוא קיבל בתמורה למידע מאות אלפי שקלים אשר הועברו לידיו מחיזבאללה ומגופים נוספים על ידי חלפני כספים ערביים ממזרח ירושלים – ובכך עבר גם על חוק איסור הלבנת הון. תגובת בשארה לפרשה הייתה כי הוא ניהל בסך הכל שיחות פרטיות עם חברים, ולשיחות ניתנה פרשנות שלילית.

בשארה עזב את ישראל בשנת 2007 ונדד בין בירות בעולם עד שהשתקע בקטאר. בפברואר 2011 אושר בכנסת "חוק בשארה", אשר קובע כי יופסקו העברת שכר או תשלומים אחרים לחבר כנסת מכהן או לחבר כנסת לשעבר, אם לא התייצב לחקירה או למשפט בגין חשד לביצוע עבירה חמורה. בעקבות החקיקה נשללו מבשארה תשלומי פנסיה.

(עדכון ראשון: 21:57)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully