וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט מכונס לדון בתגובה; "חמאס ישלם מחיר כבד"

2.8.2014 / 0:01

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני דנו בדרכי התגובה לאירוע ברפיח, שבו נהרגו שני חיילים ואחד נפל על פי החשש בשבי. גורמים מדיניים הבהירו כי ”התגובה הישראלית תהיה מוחצת”

צילום: רויטרס, יותם רונן, שי מכלוף, אבי כהן, ערוץ 7, דובר צה"ל, לע"מ; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש (שישי) לדיון גורלי, שבו יחליטו השרים כיצד תגיב ישראל להפרת הפסקת האש מצד חמאס ולאירוע הקשה ברפיח שבו נהרגו שני חיילים ואחד נפל על פי החשש בשבי. מוקדם יותר שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בנוגע לקצין שעל פי החשש נפל בשבי ברצועת עזה, סג"מ הדר גולדין. נתניהו אמר לקרי כי למרות הצהרתו המשותפת עם מזכ"ל האו"ם, שלפיה התקבלו ערבויות מחמאס ומארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה לנצור את האש החל מהשעה 08:00 בבוקר, הפלסטינים הפרו באופן חד-צדדי ובוטה את הפסקת האש ההומניטרית ותקפו אחרי השעה 09:00.

"כתוצאה מהתקיפה נהרגו שני חיילי צה"ל וקיים חשש לחטיפת חייל נוסף - זאת כאמור אחרי כניסתה של הפסקת האש לתוקף", אמר נתניהו לקרי. הוא עוד אמר לו כי חמאס וארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה "יישאו בתוצאות מעשיהם", וכי ישראל תנקוט את כל הפעולות הנדרשות נגד אלה שקוראים להשמדתה ומבצעים טרור נגד אזרחיה.

מלחמה בדרום - כל הכותרות:
פורסמו שמות ההרוגים בהיתקלות לוחמי גבעתי ברפיח
הריאיון עם החייל הנעדר: "חונכתי למסירות לארץ"
אבו מאזן: "השיחות בקהיר יערכו - ללא קשר לנסיבות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בישיבת ממשלה בקריה בתל אביב. 31 ביולי 2014. רויטרס
השרים יצטרכו להחליט גם עד כמה הם מוכנים לאפשר לצה"ל "להסיר את הכפפות". נתניהו ושר הביטחון משה יעלון/רויטרס

גורמים מדיניים בישראל הגיבו אתמול בצהריים לאירוע והבהירו כי "התגובה הישראלית תהיה מוחצת". לדברי גורם ביטחוני בכיר, "נטען מחדש מצבר הלגיטימציה של ישראל בעקבות הפעולות שביצע החמאס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"עכשיו ידע העולם מי אחראי לדם תושבי עזה"

שרת המשפטים ציפי לבני אמרה בעקבות החטיפה כי צה"ל פועל בשטח בצדק ובגיבוי מלא מהשרים. "חמאס שילם ועוד ישלם מחיר כבד", הוסיפה לבני. "אם למישהו עוד לא היה מספיק ברור, אז עכשיו ידע העולם מי אחראי להרס ולדם תושבי עזה".

לפחות שניים משרי הקבינט - השרים נפתלי בנט ואביגדור ליברמן - דיברו בכמה הזדמנויות בשבועות האחרונים על כך שיש להורות לצה"ל לכבוש את רצועת עזה ולמוטט את שלטון חמאס. ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון התנגדו לכך, והעדיפו להתמקד ביעדים המקוריים של מבצע "צוק איתן": השבת השקט לדרום לתקופה ממושכת ופגיעה קשה בחמאס.

היעד השני של המבצע, הפגיעה בחמאס, בהחלט הושג בשבועיים האחרונים. הארגון איבד לוחמים רבים, ניצל חלק גדול ממאגרי הנשק שלו ויצטרך להתמודד בקרוב עם ממדי ההרס שנגרמו ברצועת עזה. עם זאת, היעד הראשון, השבת השקט, עדיין רחוק. החטיפה אתמול בבוקר, אם אכן התרחשה, הגיעה בשעה שהדרג המדיני נערך להשלמת הטיפול במנהרות ולהוצאת כוחות צה"ל מהרצועה. כעת יצטרכו השרים להחליט אם להמשיך לפי התכנון, או מה שסביר יותר שיקרה - להעמיק את פעילות צה"ל ולגבות מחיר כבד מחמאס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגן-משנה הדר גולדין, שעל פי החשש נפל בשבי חמאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם מדיני ישראלי אמר אתמול לוואלה! חדשות כי התקיפות הבלתי-פוסקות באזור רפיח שהחלו בשעות הבוקר הן "אפילו לא חלק מתגובת ישראל לחטיפה, אלא חלק מניהול האירוע". לדבריו, תגובת ישראל עצמה תגיע רק לאחר שתתבהר סופית התמונה לגבי האירוע, ואז יצטרכו השרים להחליט גם עד כמה הם מוכנים לאפשר לצה"ל "להסיר את הכפפות".

(עדכון ראשון: 17:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully