וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "כמו באיגרוף, להפיל את חמאס לרצפה"

יו"ר הבית היהודי מתנגד נחרצות להחלטת הקבינט להאריך את הפסקת האש עם חמאס ל-24 שעות. "הפוגה עכשיו היא כמו להושיט יד ליריב, להרים אותו, לתת לו לשתות ולהתרענן", כתב בפייסבוק

צילום: שי מכלוף, לע"מ, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שר הכלכלה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, הרבה במהלך 20 ימי מבצע "צוק איתן" להביע את מורת רוחות מההססנות שמגלה ישראל בבחירת צעדיה ברצועת עזה, והבהיר – הן בפורומים סגורים והן בכלי התקשורת – כי על צה"ל לבצע פעולה נרחבת ככל שניתן. גם אתמול, בעוד שרוב השרים הצביעו בעד הארכת הפסקת האש ההומניטרית ב-24 שעות נוספות, התנגד בנט, ונימק בזאת בכך שדרושות עוד ערבויות משמעותיות מהקהילה הבינלאומית לגבי הדרישה לפירוז רצועת עזה.

היום (ראשון) המשיך יו"ר הבית היהודי לנקוט באותו קו נוקשה ובלתי מתפשר, ופרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו גרס כי על ישראל לחתור לפירוז מלא של הרצועה מנשק. "מדינת ישראל מצויה ברגע הכרעה היסטורי. אפשר להכריע את חמאס ולפרק אותו מטילים ומנהרות", כתב בנט. "לראשונה זה שנים זה בהישג יד, אפשר להכריע את הטרור האיסלאמי ולהביא את הרצועה להיות כמו יהודה ושומרון: ללא מפעלי טילים, משגרים, רקטות ומנהרות. מקום שצה"ל שולט בו ומונע התעצמות הטרור. אפשר לסיים עם חזית הדרום העזתית אחת ולתמיד".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
מקורות ערביים: חמאס מבקש לחדש את הפסקת האש
תיעוד: כוחות צה"ל משמידים מנהרות טרור ברצועה
הותר לפרסום: חייל מילואים נהרג מפגיעת פצמ"ר

ישיבת ממשלה, יולי 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
" אסור להסיר את הרגל מהדוושה. עכשיו הזמן לנחישות". נפתלי בנט/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

"לאחר שלושה שבועות של לחימה, תוך תשלום מחיר כבד", הוסיף בנט, "הגענו למצב הבא: חמאס מוכה קשות, אך לא חוסל, לוחמי צה"ל 'הסירו את החלודה' ומצויים בכשירות שיא, העולם מבין שאין לנו ברירה אלא להילחם על ביתנו, עם ישראל מאוחד כפי שלא היה שנים, 'כיפת ברזל', הפעם, פועלת בצורה כמעט מושלמת וחמאס נואש להפוגה לצורך התחמשות מחדש, ריענון כוחו, והיערכות חדשה לפגיעה בכוחותינו". לטענתו של בנט, "בדומה לקרב אגרוף במהלכו הצד השני נפל לרצפה, הפוגה עכשיו היא כמו להושיט יד ליריב, להרים אותו, לתת לו לשתות ולהתרענן. עכשיו, דווקא עכשיו, אסור להסיר את הרגל מהדוושה. עכשיו הזמן לנחישות".

שר הכלכלה לא התייחס לסוגיה רק בקווים כלליים, אלא גם פירט מה לעניות דעתו צריכה ישראל לעשות כדי להשיג שקט בשטחה. "צריך להגדיר את היעד: פירוז חמאס מטילים וממנהרות באופן קבוע ומפוקח", קבע. "תמורת פירוז זה, נסכים לשלל של הקלות כלכליות, שהרי אין לנו עניין לפגוע בתושבי עזה. מרגע שהגדרנו תנאי בסיסי זה, פירוז, ממשיכים בלחימה עד שמשיגים את זה: בהסכמה או בכוח. זהו. לא הפסקות אש. לא הפוגות. לא דיונים. יש לכם את מספר הטלפון שלנו. כאשר אתם מוכנים לפירוז תתקשרו. אחרת, אנחנו דוהרים קדימה. עכשיו הזמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
היום ה-20: תמה הפסקת האש - צה"ל תוקף ברצועה. שי מכלוף
צה"ל תוקף ברצועה, היום/שי מכלוף

הבוקר קרסה הפסקת האש עליה הכריז אתמול הקבינט. צה"ל הודיע כי לאור המשך שיגורי הרקטות לעבר ישראל, תחודש הפעילות ההתקפית ברצועת עזה. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי כוחות הצבא יחזרו לתקוף מן האוויר, מן הים ומן היבשה בעוצמה ומתוך חופש פעולה מלא. עוד נמסר, כי צה"ל שב וקורא לאוכלוסייה הפלסטינית לא להתקרב לשטחי הלחימה. זמן קצר לאחר הודעת הצבא, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס מפי עדי ראייה על הפצצות כבדות במזרח רצועת עזה. כמו כן, עדנן אבו חסנה, דובר אונר"א, סוכנות הפליטים של האו"ם בעזה, העיד גם הוא כי "שומעים הפצצות, אבל לא בתוך העיר, אולי באזור בית חאנון. אני חושב שיש מתקפה של טנקים וארטילריה".

סער: "הפסקת האש מיצתה את עצמה"

בדומה לבנט, גם שר הפנים, גדעון סער, הביע הבוקר את התנגדותו להמשך ההיענות של ישראל לבקשות הבינלאומיות להפוגות הומניטריות, והדגיש את הצורך שבהרחבת התמרון הקרקעי. "אין ספק שצריך לסיים את הפארסה הזאת ולפעול בכל העוצמה", אמר סער. "כבר אתמול בערב הודיע חמאס שהפסקת האש מיצתה את עצמה, ואני לא חושב שיש דבר כזה הפסקת אש חד-צדדית". סער הדגיש כי יש להשלים את הטיפול במנהרות כדי להבטיח את ביטחונם של תושבי היישובים הקרובים לגדר, וכי פעולה שכזו "תיקח יותר מיום או יומיים". בנוסף, אמר כי על ישראל לפגוע "במוטיבציה של חמאס ושל כל הגורמים האזוריים להיכנס לעימות עם ישראל - ואת זה ניתן לעשות עם הרחבת המבצע". לטענתו, מטרת המבצע צריכה להיות פירוק תשתיות הטרור וחיזוק ההרתעה הישראלית. אם בסוף המבצע תחוזק ההרתעה, הסביר סער, תגבר היכולת להשגת שקט לטווח ארוך. אם לא, טען, "אז זה רק עוד סבב, ונשוב לאותה הנקודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully